Öron- näsa- halsmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Öron- näsa- halsmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Öron- näsa- hals kliniken Sörmland (ÖNH) är en länsklinik med verksamhet i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. Hos oss undersöks, utreds och behandlas patienter med sjukdomar i övre luftvägarna, öronsjukdomar, yrsel, hörselnedsättning, tumörsjukdomar, röst- och sväljningsproblem samt sömnapné. På vår mottagning genomförs planerade läkarbesök. Om du ska opereras, bli sövd och gå hem samma dag, sker operationen på Mälarsjukhuset eller Nyköpings lasarett. Är du i behov av vård på sjukhus (slutenvård) har ÖNH vårdplatser på Mälarsjukhuset. Hudförändringar i huvud-hals området opereras bort i lokalbedövning hos oss. Vi har även sköterskemottagningar för patienter som har sömnapné och behöver CPAP samt genomför mätning av luftflödet i näsan.

0150 - 562 46 Växelnummer
Kullbergska sjukhuset, ingång via entré 2 eller 5, gå till Öron-näsa-halskliniken enligt skyltning - visa på karta