Radiologiska mottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Radiologiska mottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Radiologiska mottagningen på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm är gemensam klinik med Radiologiska mottagningen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. På vår mottagning i Katrineholm genomförs cirka 30 000 undersökningar per år. Utrustningen är modern med digital såväl bild- som remissinformation. På vår mottagning arbetar olika yrkeskategorier som till exempel röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare och medicinska sekreterare. Totalt är vi cirka 20 personer och vi utför konventionell röntgen, datortomografi- och ultraljudsundersökningar. De flesta typer av undersökningar genomförs av en röntgensjuksköterska.

0150 - 566 74 Växelnummer
Kullbergska sjukhuset, Djulögatan 66, Katrineholm - visa på karta