Arbetsterapimottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Arbetsterapimottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om du drabbats av en skada eller sjukdom kan det påverka din förmåga att klara vardagliga aktiviteter som personlig vård, boende, arbete, utbildning och fritid. Arbetsterapeuten bedömer och tränar patienten för att denne ska kunna klara sina dagliga sysslor. Det kan handla om att träna både kroppen och hjärnans funktioner. Arbetsterapeuten kan till exempel hjälpa dig med att:Träna förmågan att utföra vardagliga aktiviteter så som att klä på dig trots en försvagad kroppshalva. Träna hjärnans förmågor som drabbats vid en hjärnskada så som minne eller koncentration.Ge råd och bedöma behovet av anpassning av din bostad.Ge råd i ergonomi och träna bra arbetsställningar och metoder.Bedöma behovet av och prova ut hjälpmedel.

0150 - 564 95 Växelnummer
Kullbergska sjukhuset, Entré 3, entréplan. - visa på karta