Mottagningen för hud- och könssjukdomar Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Mottagningen för hud- och könssjukdomar Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Mottagningen för hud- och könssjukdomar är en specialistmottagning.Vi behandlar svårare inflammatoriska hudsjukdomar, farliga hudtumörer och sexuellt överförbara sjukdomar.Vi har en överenskommelse med primärvården kring vilka patienter som ska skötas av den specialiserade hudsjukvården.Primärvården gör medicinska bedömningar och remitterar till hudmottagningen i de fall det är medicinskt motiverat.Lindriga hudsjukdomar och solskadad hud hänvisar vi till vårdcentralen.Vår handläggningstid vid remiss från annan läkare är cirka två månader förutom vid stark misstanke om Malignt melanom då handläggningstiden är en vecka.Hudmottagningen bistår andra läkare med medicinsk rådgivning.

Kullbergska sjukhuset, Ingång entré 1, Gå till vänster. Passera genom en glasdörr. Tag hissen på vänster sida till plan 5. - visa på karta