Sala >

Hyttgatan 3, Sala

Fothälsan i Sala

Välkommen till Fothälsan i Sala!

Här kan du få hjälp med allt som rör dina fötter, från behandling av specifika besvär till rådgivning och fotvårdsprodukter. Kliniken drivs av Maria Samuelsson, undersköterska och medicinsk fotterapeut. Hon möter dig med professionalitet och ser till att du får den hjälp du behöver.

Det här kan du få hjälp med

Hos Fothälsan i Sala kan du få behandling för olika fotbesvär med hjälp av medicinsk fotvård. Du kan till exempel få behandling för:

• nageltrång
  • liktorn
  • fotsvamp
  • nagelsvamp
  • vårtor
  • hälsprickor

Utöver detta erbjuder vi fot- och underbensmassage, Bemer behandlingar och individuellt anpassade ortoser i silikon, för avlastning.

Köp mirakelsulor från Feet Care

Förutom våra behandlingar erbjuder vi också olika fotvårdsprodukter, till exempel mirakelsulor från Feet Care. Mirakelsulorna är tunna till sin utformning, och har inbyggd fotmassage med högeffektiv stötdämpning medan du går. Användning av sulorna hjälper till att avlasta tryck samtidigt som de ökar din blodcirkulation i fötterna.

Köp skor från New Feet hos Fothälsan i Sala

New Feet är skor som är skapade utifrån ortopedisk tradition. Skorna är utformade för högsta komfort och har en bred framfot, hög stabilitet och ett bra hälgrepp. Skinnet är mjukt polstrat och dess insida är helt utan störande sömmar. Fodermaterialet är av god kvalité som både andas och är friktionsdämpande.

Vi erbjuder även andra fotvårdsprodukter

På Fothälsan i Sala finns även den härliga hud- och hårvårdsserien från Rapsodine att köpa. Produkterna är helt veganska och ekologiska på rapsolja från Österlen. På våra skönhetssalonger och hos våra fotterapeuter finns även ett brett utbud av HSL laboratories produkter att köpa.

Hitta till Fothälsan i Sala

Du hittar vår trevliga klinik på Hyttgatan 3 i Sala, bara några minuter från Sala station. Parkering finns precis utanför kliniken, om du tar bilen hit.

Välkommen att boka en tid hos Fothälsan i Sala!

Informationen uppdaterades 11:46 - 27 jan, 2023

25 dec, 2021

Jättenöjd, bästa fotvården jag fått mot nageltrång någonsin, smärtfri behandling

17 dec, 2021

Fötterna känns fantastiska efter en timmes behandling. Jag blev mycket trevligt och kunnigt bemött. Det kändes rent och fräscht.

30 mar, 2021

Kunnig, noggrann och otroligt duktig. Det absolut bästa jag gjort.

Tisdag - Torsdag:09:00 - 17:00

Besöksadress