Sala >
Hörselenheten Sala

Hörselenheten Sala

, Sala

Västmanlands Sjukhus Sala, Ingång 1, Plan 4, Järnvägsgatan 7A, Sala, 73338

Viktig information från Hörselenheten! Från den 2 april och tillsvidare stänger hörapparatservice(dropin) tillfälligt på grund av personalbrist. Svårigheter att rekrytera och högt tryck med långa väntetider på dropin tvingas vi göra denna förändring. Det kommer finnas möjlighet att lämna in sin trasiga hörapparat i en brevlåda i entrén/väntrum på respektive ställe. Detta gäller i Västerås och Sala.

Vi arbetar med förebyggande hörselvård, hörseldiagnostik och hörselrehabilitering. Vi gör bland annat hörselmätningar på barn, balansprov (VNG) och provar ut hörapparater. Har din hörapparat gått sönder, är tyst ,piper och tjuter, eller behöver du råd? Då är du välkommen till vår Servicemottagning: Drop in på torsdagar mellan kl 13:00-14:00. Ring och boka en tid om du har tappat bort din hörapparat, eller om du vill justera ljudet. Om du vill använda Egen vårdbegäran-vänligen gå till 1177 Hörselenheten Västerås - Det här kan du få hjälp med - Egen vårdbegäran. Hörselenheten Västerås, Köping, Sala och Fagersta har för tillfället längre väntetider än den normala vårdgaranti som är på 90dagar. För att minska dessa långa väntetider har vi startat ett samarbete med en privat aktör i Västerås. Vi skickar remissen vidare till dem efter den ordningen du står på vår väntelista. Vid ev. Fel/Flyttning eller när behov av hjälpmedlet upphört kontakta oss på 021-173202 eller lämna in till oss under våra öppettider.

Informationen uppdaterades 12:08 - 19 mar, 2024

Måndag - Tisdag:08:30 - 15:00