Baltzarsgatan 25, Malmö

Nackspärr

Akupunktur

Företagsbehandling

Pris lämnas per offert

Välkommen till Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson!

Hos mig får du alltid ett snabbt och professionellt omhändertagande med vård av hög kvalité. Jag har tidigare arbetet inom sjukvården som legitimerad sjukskötare men har varit verksam som naprapat sedan 2001.

Min yrkeserfarenhet och behandlingsfilosofi bygger på mina patienter, kunskap från ledande terapeuter och studier av kroppens rörelsemönster och biomekanik.

Behandlingsstrategi

Vid ett besök hos mig berättar du om dina besvär och därefter genomförs en grundlig undersökning för att ställa en diagnos. Det ger möjlighet till en behandlingsstrategi anpassad för just dina besvär. I samband med behandling får du även tips och råd om hur du själv kan hjälpa till att förbättra din situation.

Arbetsredskap

Vid behandling använder jag främst mina egna händer som arbetsredskap, men jag använder även akupunktur och stötvågor. Jag använder mig även av en justeringsteknik som kallas Dropp-teknik. Den innebär att man använder sig av en speciell behandlingsbänk med dropp-plattor.

Hos mig kan du även få utprovade sulor för att avlasta dina fötter. Jag arbetar med Superfeet, men har även ett samarbete med ortopedtekniker.

Om Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson

Jag har min naprapatmottagning på Ryggakuten. Vi som arbetar på Ryggakuten är ett team av terapeuter med bred kompetens och lång erfarenhet samlade under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 10:03 - 19 apr, 2023

12 dec, 2023

29 okt, 2019

22 aug, 2019

26 jun, 2019

Mats är i högsta grad en jätteskicklig och professionell naprapat; dessutom full av glädje och positivitet och sprudlande energi. Han scannar in hela dig från början och följer dig allt från start med behandling, riktiga råd, träningsprogram och åtgärder, vilka sedan följs upp och utvärderas. Mats ser varje människa och har ett stort hjärta.

15 feb, 2016

Grymt proffsig och kunnig. Han har hjälpt mig med allt från ond rygg till trasiga hälsenor som kommit av löpning. Rekomenderas

Fråga ställd 20:43 - 5 maj, 2019

Behandlar ni också små barn? Min dotter hade torticollis vid fodelse och nu med 20 månaders ålder jag tycker en av hennes leder kring axlar är fortfarande ställt och axlarna är lite olika i höjden.

Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson svarar:

God kväll Ivana! Jag kan undersöka och om det behövs så behandlar jag din dotter. Ring mig på 08-308228 så bokar vi en tid om du vill. Med vänlig hälsning,. //Mats

Fråga ställd 19:03 - 11 apr, 2019

Hej, jag har ofta värk i nacke och blir illamående och skulle vilja komma tillrätta med detta och vad det beror på och få behandling. Jag har en idrottsskada i botten även och tänker att det kan var en orsak bland flera. Jag undrar vad en behandling hos er kostar och om rådgivning om behandling ingår, eller vad det kostar? Mvh, Alessandro

Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson svarar:

God morgon Alessandro! I ett besök hos mig ingår undersökning/bedömning, behandling samt ev rehabiliterings råd. Ett besök hos mig kostar 720kr. Bedömer jag att jag inte kan hjälpa dig är besöket kostnadsfritt. Du bokar en tid lättas via min hemsida. Välkommen//Mats

Fråga ställd 14:06 - 31 maj, 2017

Jag lider av trochanterit i vänster höft. Jag har dessutom metastaser i några ryggkotor samt ischias i höger ben. Har vänt mig till vårdcentral utan att få adekvat hjälp eller råd. Var ska jag vända mig för att få hjälp?

Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson svarar:

Hej Disa och tack för ditt mail! Med tanke på dina metastaser i ryggen tror jag inte jag är rätt för dig, jag rekommenderar dig att ta kontakt med RehabTjänst, tel 4411660 eller www.rehabtjanst.se, mkt kompetent sjukgymnast mottagning på Kungsholmen. Lycka till //Mats Naprapat

Fråga ställd 06:32 - 22 jul, 2016

Gäller frikort?

Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson svarar:

Hej Lena! Tyvärr gäller inte frikort hos mig. Med vänlig hälsning//Mats naprapat

Fråga ställd 11:48 - 23 jun, 2014

Ska vi löpare besöka terapeut oftare än vad vi gör?

Ryggakuten - Naprapat Mats Emilson svarar:

Jag tycker det, välj den terapeut som du har förtroende för och trivs med. Kroppen kommer att svara bättre på träningen om du håller dig i balans och skadefri, se det som en investering i dig själv!

040-30#### Visa nummer