Logopedimottagning, Alingsås

Om Logopedimottagning, Alingsås

På logopedmottagningen arbetar vi med utredning och behandling av barn, ungdomar och vuxna med tal-, språk-, röst- och kommunikationsstörningar samt sväljningsstörningar. Rådgivning till anhöriga är en del av de insatser som erbjuds på logopedmottagningen. Samarbete med andra yrkeskategorier kring patienten sker vid behov. Vi har en hälsofrämjande logoped som arbetar med förebyggande insatser och observerar t ex barn och skolbarn i förskola, skola och handleder förskolepersonal, skolpersonal och BVC.

Oscarsgatan 9B, 441 83, Alingsås - visa på karta
Du som besöker vården bör undvika, parfym, rakvatten och andra dofter som kan orsaka allvarliga besvär för allergiker och personer som har problem med starka dofter.