Hjärtmottagning, Alingsås

Om Hjärtmottagning, Alingsås

Medicinkliniken har en bred verksamhet för hela invärtesmedicinska området både inom sluten- och öppenvården.Medicinklinikens verksamhet omfattar planerad mottagningsverksamhet inom AK-verksamhet, allmän internmedicin, diabetes, dietist, fotvård, gastroenterologi, geriatrik, hematologi, kardiologi, logopedi, reumatologi.

Inom sluten vård finns tre avdelningar samt särskilda vårdplatser på intensivvårdsavdelningen.

Avdelning 5- Allmän internmedicin/hjärtsjukvård
Avdelning 7- Allmän internmedicin