Alingsås Lasarett, Alingsås

Om Alingsås Lasarett, Alingsås

På Alingsås lasarett bedrivs sluten vård inom medicin, kardiologi, kirurgi, urologi och ortopedi. Det finns Akutmottagning, Operation, IVA och anestesi och smärtmottagning samt öppenvårdsmottagningar för gynekologi och öron. Sjukhuset har en röntgenavdelning, en serviceenhet samt enheter för rehabilitering och specialistmottagningar

Vi är ett hälsofrämjande sjukhus. Detta innebär att sjukhuset arbetar aktivt för att hjälpa patienter, personal och befolkningen i närområdet att uppnå en mer hälsofrämjande livsstil. Sjukhuset är rökfritt sedan flera år.

Sjukhuset samverkar med kommuner och primärvård i närområdet med inriktning att ha en gemensam helhetssyn för patientens väg genom vården.

Södra Ringgatan 30, 441 83, Alingsås - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Dygnet runt