Lundströmmottagning Alingsås, Alingsås

Om Lundströmmottagning Alingsås, Alingsås

Lundströmmottagningen är Västra Götalandsregionens enhet för personer med könsdysfori. Könsidentitet handlar om det psykologiska könet, det kön som en person själv uppfattar sig som, till skillnad från det juridiska, biologiska eller sociala könet. Lundströmmottagningen tar emot både barn, ungdomar och vuxna för utredning. För att komma till oss behövs remiss från en professionell person inom t ex sjukvården, elevhälsan, ungdomsmottagning, psykoterapeut, socialtjänst, präst eller motsvarande som har god kännedom om personens könsidentitetsproblematik.

Det går också bra att skicka egenremiss som man enklast når via 1177-Vårdguidens e-tjänster.

Lundströmmottagningens verksamhet ligger i Alingsås och tillhör vuxenpsykiatriska kliniken vid Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås.

De som arbetar på Lundströmmottagningen är ett team med sekreterare, socionomer, psykologer och specialistläkare i psykiatri.

Kungsgatan 5, 1 tr, 441 30, Alingsås - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 08:30 - 09:30
  • Torsdag 08:30 - 09:30 Ojämn vecka
För att se vem som kan skriva remiss till oss, var god se ovan.