KOL-mottagning, Skövde

Om KOL-mottagning, Skövde

Vi har en KOL mottagning som är sjuksköterskebaserad. Där informeras patienten om sin lungsjukdom och hur man kan lära sig hantera sin vardag trots sin sjukdom. Det finns även ett team runt KOL patienten. I det teamet ingår sjuksköterskor, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator och dietist.

Lungkliniken har även två sjukgymnaster knutna till verksamheten, de kommer dagligen till avdelningen och handhar viss del av patientens andningsträning och rehabilitering.
Heltidsanställd kurator finns också på lungkliniken.

KOL mottagningen erbjuder även KOL-skola och stöd för tobaksavvänjning.

Lövängsvägen 1, 541 42, Skövde, Gula gatan plan 6 - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag 08:00 - 09:00