Hjärtmedicinsk korttidsvård, Skövde

Om Hjärtmedicinsk korttidsvård, Skövde

Vår polikliniska verksamhet är en del av avd 32. Hit kommer de patienter som ska:
- Elkonventeras
- Få pacemaker eller defribillator (ICD) inopererad
- Göra ablation av rytmrubbning
- Genomgå kranskärlsröntgen och eventuellt ballongvidgning (PCI). De flesta patienterna åker hem samma dag men en del, beroende på ingreppet, stannar till nästa dag (ablation, PCI och ibland pacemaker/ICD.

Lövängsvägen 1, 541 85, Skövde, Via entrén röda gatan plan 3 följ skyltning - visa på karta