BUP avdelning, Skövde

Om BUP avdelning, Skövde

Fr o m 2017-09-15 kommer heldygnsvården och det akuta uppdraget tillfälligt att förändras för BUP SkaS, åldersgrupp 0-18 år.
Heldygnsvård kommer att bedrivas vid andra förvaltningar inom VGR.
Det akuta uppdraget hanteras av BUP SkaS dagtid. Övrig tid sköts telefonrådgivning och hänvisning via BUP vid Sahlgrenska sjukhuset (SU).

Dagtid kl. 8-17 veckans alla dagar (även röda dagar) hänvisas patienter i behov av akut psykiatrisk hjälp som vanligt till BUP SkaS akutteam via sjukhusets växel; telefonnummer 0500-431000. Växeln söker då akutteamet via minicall.

Kväll och natt mellan kl. 17:00-08:00 hänvisas patienter i behov av akut psykiatrisk hjälp till telefonrådgivning vid BUP (SU) Sahlgrenska sjukhuset via telefonnummer:
031 - 3435542

Lövängsvägen, 541 42, Skövde, Gula gatan plan 1 - visa på karta