Smärtmottagning, Skövde

Om Smärtmottagning, Skövde

På Smärtmottagningen tar vi emot patienter med smärtor relaterade till cancersjukdomar, men även andra typer av långvariga smärttillstånd med klarlagd bakomliggande sjuklig process, exempelvis nervsmärtor.
För att komma till Smärtmottagningen krävs remiss och en förutsättning är att patienten är färdigutredd av sin läkare och, efter vår bedömning och eventuellt påbörjade behandling, kan återgå till remitterande läkare för vidare vård.
Vi träffar patienter på Smärtmottagningen, vi besöker inneliggande patienter på vårdavdelningarna och vi gör i speciella fall även hembesök. En stor del av vårt arbete utförs genom uppföljande kontakter, främst via telefon. Vi som arbetar här är läkare, sjuksköterskor och sekreterare.
Telefon: 0500-43 27 82 (röstbrevlåda)

Texttelefon:
Lövängsvägen, 541 42, Skövde, Röda gatan plan 7 - visa på karta