Södertälje

Välkommen till Fornhöjdens Vårdcentrum!

Vi är en vårdcentral på Fornhöjdsvägen 2 i Södertälje som erbjuder läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hemsjukvård, kuratortjänst och provtagning. Vi erbjuder även vaccinationer och har uppdaterad kunskap om vilka vaccinationer som krävs för olika resmål.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting.

Liten och personlig vårdcentral

Vi strävar alltid efter att ge god vård och att förbättra din hälsa. Fornhöjdens Vårdcentrum är i jämförelse med traditionella vårdcentraler, en liten enhet med korta beslutsvägar och effektivt teamarbete.

Hos oss arbetar specialistläkare inom allmänmedicin, invärtesmedicin och gynekologi. Vi har även särskild kompetens inom idrottsmedicin, beroendesjukdomar, diabetes, kardiologi och överviktsproblem.

Vi som arbetar här

Vårt arbetsteam består av fyra specialistläkare, två läkarsekreterare, en ST-läkare, en AT- läkare, två distriktssköterskor, tre sjuksköterskor, tre undersköterskor och en kurator/psykoterapeut.

Fornhöjdens Vårdcentrum privatiserades 2005-2015 och drivs under ny ledning sedan 1 maj 2015.

Vi har ett nära samarbete med Södertälje sjukhus när det gäller övrig specialistsjukvård och kvalificerad medicinsk service.

Kontakta oss för att boka tid hos Fornhöjdens Vårdcentrum!

Informationen uppdaterades 14 mars 2017 av Vården.se

• Måndag - Fredag 07:30 - 10:00 Provtagning

4,7

Behandlingar hos Fornhöjdens Vårdcentrum

• Husläkare

200 kr Frikort gäller. Priset gäller patienter mellan 18-84 år, för övriga är besöket kostnadsfritt.

Husläkare/vårdcentral är den första instansen inom sjukvården i Sverige och det är dit du i första hand ska vända dig vid sjukdom. De hjälpe... Läs mer

• Vårdcentral

• Idrottsmedicin

Som idrottare är du helt beroende av att kroppen fungerar optimalt och tål hård belastning. Att förebygga och undvika skador är viktigt för ... Läs mer

• Akuttid

Hos Fornhöjdens vårdcentrum erbjuder vi akuttider hos läkare. Akuttiderna är avsedda för dig med lättare akuta besvär såsom: Urinvägsin... Läs mer

• Provtagning

Kostnadsfritt vid remiss. Provtagningar som inte beställts av en vårdgivare betalar patienten själv (högst 250 kr). Analyskostnad tillkommer.

Hos Fornhöjdens vårdcentrum erbjuder vi provtagning om du fått remiss från din läkare eller annan vårdinrättning. Det kan exempelvis vara bl... Läs mer

• Distriktssköterskemottagning

För att få rätt hjälp behöver du inte alltid besöka en läkare. På Fornhöjdens Vårdcentrums distriktssköterskemottagning arbetar sköterskor s... Läs mer

• Sjuksköterskemottagning

För att få rätt hjälp behöver du inte alltid besöka en läkare. På Fornhöjdens Vårdcentrum kan våra sjuksköterskor hjälpa dig med olika typer... Läs mer

• Johan Hadodo

Beräknad reslängd

4,7

• 15:42 - 16 jun, 2017 skrev:

Hej😍
    En jättebra vårdcentral, känner mig så välomhändertagen, tryggt och ett bra bemötande från receptionen och läkarna.
    Alla som jobbar på vårdcentralen är superbra👍🏻

• 13:13 - 22 maj, 2017 skrev:

Tusen tack nya verksamhetschefen för fräscha fina lokaler och ett trevligt bemötande. Han tar sig tid att lyssna trots att han har extremt mycket att göra. han är ödmjuk och så långt ifrån en besserwisser man kan komma. 10/10

• 11:45 - 09 maj, 2017

• 09:33 - 18 apr, 2017 skrev:

Helschysst! Kom från Stockholm och hade förutfattade meningar om detta område. Har tagit på mig skämsmössan ;-) Det är bara att buga, bocka och tacka för fin och snabb service!

• 07:48 - 06 apr, 2017 skrev:

Jag går till Johan Hadodo, här möts och behandlas jag med kompetens, närvaro och lyhördhet. Jag känner mig verkligen trygg och omhändertagen där. Är så otroligt glad att jag hittade dem.

• Fråga ställd 11:38 07 apr 2017

Hei. Kan man bestemme hvilken lekare man vil ha ved vårdsentralen ?

Hej Edyta!
    När det är akuta bokningar kan man få olika läkare men om det är återbesök eller en tidsbokning så kan man få bestämma vilken läkare man vill ha så länge läkaren är på plats.

• Fråga ställd 11:11 01 mar 2017

Jag har bytt min adress och jag vill att ni skicka mina anteckningar till mig via mail. Eller till adressen wiliam idan
    Norrgårdsgatan 4C
    694 34 Hallsberg
    Snälla så fort som möjligt

Hej Elin!
    Vi på Fornhöjdens Vårdcentrum har ordnat detta.
    Hälsningar

• Fråga ställd 15:19 11 jan 2017

Hej.
    Har ni någon e-post adress man kan använda?

Hej Sofia!
    Nej det går inte att kontakta oss via mail, men det går att ringa till oss på 08 550 25380 , vården.se eller via vårdgivarguiden.

Hälsningar

• Fråga ställd 11:42 13 dec 2016

Vilka tider och dagar kan man lämna prover

Hej Ulla!
    Må-fre fr 07.30 - 09.00 kan man lämna prover hos oss./Fornhöjdens Vårdcentrum

• Södertäljekirurgen Otroligt trevlig och kompetent dr. Inga väntetider. Rekommenderas! - Jenny
    • Sant Elias Klinik Alltid lätt att få tid. Mycket duktig och informativ. - Madeleine Smedberg Mrdjen
    • FertilitetPlus Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel! - Tina
    • Engelbrekts Kiropraktorcenter Om du har problem med hälsporre o inte blivit bra med konventionell behandling är den stötvågsbehandling som kliniken ger mycket bra. - Kjell Karlsson
    • Närhälsan Strömstad rehabmottagning Underbar personal, proffsig, vänlig, peppande, leende, hjälpsam .......... - Kristina Johansson