• Reception

Fornhöjdsvägen 2, Södertälje - Visa på karta

• Måndag - Fredag 07:30 - 10:00 Provtagning

Logo Fornhöjdens Vårdcentrum

Om Fornhöjdens Vårdcentrum

Välkommen till Fornhöjdens Vårdcentrum!

Vi är en vårdcentral på Fornhöjdsvägen 2 i Södertälje som erbjuder läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hemsjukvård, kuratortjänst och provtagning. Vi erbjuder även vaccinationer.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting.

Liten och personlig vårdcentral

Vi strävar alltid efter att ge god vård och att förbättra din hälsa. Fornhöjdens Vårdcentrum är i jämförelse med traditionella vårdcentraler, en liten enhet med korta beslutsvägar och effektivt teamarbete.

Hos oss arbetar specialistläkare inom allmänmedicin, invärtesmedicin och gynekologi. Vi har även särskild kompetens inom idrottsmedicin, beroendesjukdomar, diabetes, kardiologi och överviktsproblem.

Vi som arbetar här

Vårt arbetsteam består av fyra specialistläkare, två läkarsekreterare, en ST-läkare, en AT- läkare, två distriktssköterskor, tre sjuksköterskor, tre undersköterskor och en kurator/psykoterapeut.

Fornhöjdens Vårdcentrum privatiserades 2005-2015 och drivs under ny ledning sedan 1 maj 2015.

Vi har ett nära samarbete med Södertälje sjukhus när det gäller övrig specialistsjukvård och kvalificerad medicinsk service.

Kontakta oss för att boka tid hos Fornhöjdens Vårdcentrum!

Informationen uppdaterades 19 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Fornhöjdens Vårdcentrum

Husläkare hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

200 kr Frikort gäller. Priset gäller patienter mellan 18-84 år, för övriga är besöket kostnadsfritt.

Husläkare/vårdcentral är den första instansen inom sjukvården i Sverige och det är dit du i första hand ska vända dig vid sjukdom. De hjälpe...

Vårdcentral hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

Idrottsmedicin hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

Som idrottare är du helt beroende av att kroppen fungerar optimalt och tål hård belastning. Att förebygga och undvika skador är viktigt för ...

Akuttid hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

Hos Fornhöjdens vårdcentrum erbjuder vi akuttider hos läkare. Akuttiderna är avsedda för dig med lättare akuta besvär såsom: Urinvägsin...

Provtagning hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

Kostnadsfritt vid remiss. Provtagningar som inte beställts av en vårdgivare betalar patienten själv (högst 250 kr). Analyskostnad tillkommer.

Hos Fornhöjdens vårdcentrum erbjuder vi provtagning om du fått remiss från din läkare eller annan vårdinrättning. Det kan exempelvis vara bl...

Distriktssköterskemottagning hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

För att få rätt hjälp behöver du inte alltid besöka en läkare. På Fornhöjdens Vårdcentrums distriktssköterskemottagning arbetar sköterskor s...

Sjuksköterskemottagning hos Fornhöjdens Vårdcentrum i Södertälje

För att få rätt hjälp behöver du inte alltid besöka en läkare. På Fornhöjdens Vårdcentrum kan våra sjuksköterskor hjälpa dig med olika typer...

Johan Hadodo

09:25 - 08 dec, 2017 skrev:

Underbara människor

15:42 - 16 jun, 2017 skrev:

Hej😍
En jättebra vårdcentral, känner mig så välomhändertagen, tryggt och ett bra bemötande från receptionen och läkarna.
Alla som jobbar på vårdcentralen är superbra👍🏻

13:13 - 22 maj, 2017 skrev:

Tusen tack nya verksamhetschefen för fräscha fina lokaler och ett trevligt bemötande. Han tar sig tid att lyssna trots att han har extremt mycket att göra. han är ödmjuk och så långt ifrån en besserwisser man kan komma. 10/10

11:45 - 09 maj, 2017

09:33 - 18 apr, 2017 skrev:

Helschysst! Kom från Stockholm och hade förutfattade meningar om detta område. Har tagit på mig skämsmössan ;-) Det är bara att buga, bocka och tacka för fin och snabb service!

07:48 - 06 apr, 2017 skrev:

Jag går till Johan Hadodo, här möts och behandlas jag med kompetens, närvaro och lyhördhet. Jag känner mig verkligen trygg och omhändertagen där. Är så otroligt glad att jag hittade dem.

22:10 - 22 mar, 2017

00:03 - 22 feb, 2017 skrev:

Trevlig och kunnig personal.

15:23 - 09 feb, 2017 skrev:

Vården är mycket bra, fräscha snygga lokaler, trevlig personal. Min Dr är mycket trevlig och kan sätta sig in i ens situation och ger patienten tid och frihet att ställa frågor. Man kan föra en normal dialog utan översitteri och pekandes med fingret "gör si gör så", Precis så som det bör fungera. Ingen läkare känner din kropp bättre än du själv, och därför behöver vi bli bättre på att guida varandra från varsit håll och tillsammans finna rätt väg. precis som i Fornhöjden!

14:29 - 11 jan, 2017 skrev:

Fint omhändertagande. Bra omdöme av läkaren. Trevlig personal i receptionen. Fräscht och rent i lokalen.

09:10 - 21 dec, 2016 skrev:

Mkt bra omhändertagande , både av läkare samt resten av personal,,här bryr dig sig verkligen om sina patienter,,,

19:09 - 04 dec, 2016 skrev:

Fantastisk vårdcentral! Min nya läkare Sahar är väldigt hjälpsam och tar tid på sig att lyssna och ge råd, vilket känns väldigt tryggt och bra. Man känner sig betydelsefull både från sin läkare och personalen som sitter i receptionen. Tack Fornhöjdens Vårdcentrum för senaste besök och för framtida besök många år framöver!

08:34 - 18 okt, 2016

4,2

14:36 - 13 jun, 2016 skrev:

Jag delar tidigare possitiva omdömen om Dr Johan Hadodo 😃. Är nu hans patient efter att Dr Lennart Mossberg har gått i pension.
Hjärtliga hälsningar till Dr L. Mossberg.

00:39 - 09 jun, 2016 skrev:

Nu har Lennart Mossberg gått i pension och en ny läkare har tagit över chefsrollen. Han heter Johan Hadado och jag har träffat honom en gång. väldigt tillmötesgående och förstående, en bra efterträdare. Ung men abitiös

09:22 - 18 maj, 2016 skrev:

Har alltid blivit väl bemött och tagits på allvar med stort som smått. Lokaler ljusa och rena. Lugnande "bubbel" från akvarium i väntrummet. Skulle kunna fortsätta skriva om allt som är bra kring det materiella/ interiöreren men på Fornhöjden vårdcentrum är det personalen som ska stå i centrum för de är otroligt duktiga ,empatiska , seriösa och tar den enskilda människan på allvar.

22:42 - 18 feb, 2016 skrev:

Utmärkt!
Bra mottagande och duktiga sköterskor.

13:03 - 02 nov, 2015

3,8

21:42 - 07 maj, 2015 skrev:

Vården, på alla plan, utförs på ett utmärkt/föredömligt sätt av personal som alltid verkar positiva och glada.
Lätt att vara både gammal och sjuk när man vårdas av Fornhöjdens vårdcentrum.

20:56 - 10 nov, 2013 skrev:

Alltid finns det något att förbättra men överhuvudtaget arbetet på den har vårdcentralen är godkänd och särskilt vill tacka läkare Lennart Mosberg att han är mycket kunlig och snäll, har empati för sina patienter.

• Fråga ställd 18:37 07 nov 2018

Går det att få influensavaccin hos er? I så fall vilka tider?
    Vänligen
    Berit Olsson
    070 2214295

Hej Berit !
    Vi har influensavaccinationer på tisdagar och torsdagar fr kl 13-15.00.

• Fråga ställd 17:52 06 nov 2018

Vilka tider har ni öppet för influensavaccinerig ?

Hej Inga !
    Vi har influensavaccinering tisdagar och torsdagar fr kl 13.00-15.00.

• Fråga ställd 12:43 06 nov 2018

När börjar 2018-2019 års influensavaccination för riskgrupper?

Hej Perry!

Starten är 6 nov 2018-2019 28 Februari.
    Vi vaccinerar tisdagar och torsdagar fr kl 13.00 - 15.00.

• Fråga ställd 09:18 11 dec 2017

Söker Doktor Johan, han skall ha telefontid 09,00-10,00 hur når man honom? Behöver mer medicin.

Hej Bo !
    Du kan ringa till receptionen på 08- 55025380 tryck alt
    1 boka in en telefon tid . Doktor Johan har tel tid må
    Och torsdagar fr kl 09.00-10.00.
    Om du vill ha medicin ring samma nr tryck på alt 2 då kommer
    Du fram till en sjuksköterska dem lägger in receptet då ser doktorn den och lägger in den ./Fornhöjdens Vårdcentrum

• Fråga ställd 11:38 07 apr 2017

Hei. Kan man bestemme hvilken lekare man vil ha ved vårdsentralen ?

Hej Edyta!
    När det är akuta bokningar kan man få olika läkare men om det är återbesök eller en tidsbokning så kan man få bestämma vilken läkare man vill ha så länge läkaren är på plats.