Octaviakliniken

Octaviakliniken

, Södermalm

Tideliusgatan 22,Grindhuset Rosenlund,Södermalm,STOCKHOLM, 11869 Södermalm

Välkommen till vår specialistmottagning inom gynekologi på Södermalm. Här arbetar ett flertal specialistkompetenta gynekologer med lång erfarenhet.Vi utreder och behandlar alla typer av gynekologiska besvär samt opererar urininkontinens, framfall och cellförändringar. Vi har korta väntetider för abort och erbjuder akuta tider dagligen som bokas via vår aktuttelefon 0735-304269, öppen mellan kl 8-9. Se gärna vår hemsida för utförlig information och eventuella akuta ändringar. Välkommen att besöka vår hemsida alt beställa tid på 51007600. Det går även bra att komma förbi mottagningen och boka tid.

Informationen uppdaterades 16:34 - 5 dec, 2023

3 maj, 2022

Fick ett fint bemötande i abort rådgivning utav läkaren Eva Enocson. Var väldigt nervös och hade blandade känslor. Eva fångade upp det och är tacksam för att bemötandet och ödmjukheten.

15 jan, 2022

Ringde för att kolla upp besvär och fick en akuttid samma dag. Träffade en underbar läkare vid namn Eva. Tyvärr bekräftade hon mina misstankar om avstannad graviditet. Hon gjorde allt för att försäkra mig om att det inte var mitt fel och gav mig tid och distraktion medans jag fick smälta allt information. Hon såg även till att på en gång sätta in insatser för att jag skulle få igång missfallet så fort som möjligt. Fostret hade stannat i v7 och jag trodde jag var i v11. Fick även en underbar sjuksköterska som kontaktperson vid namn Marie. Jag kunde inte önskat bättre stöttning än det jag fått.

23 sep, 2020

Skulle inte rekomendera någon att gå till Octaviakliniken. Berättade för sjuksystern att jag var nervös och att det var min första gång hos en gyn och responsen jag fick var "jaha men varför är du här?". Väl hos läkaren sa hon efter undersökning "oj jag vet inte vad detta kan vara" och gjorde ingen vidare undersökning eller rådfrågade med kollegor utan skickade hem mig. Extremt oproffsigt och är väldigt besviken.

11 jul, 2020

Kom på remiss med anledning av ett misstänkt fördröjt missfall och har träffat läkare Eva Enocsson flera gånger nu. Hon har utstrålat samma värme och kompetens varje gång. Det har känts tryggt att gå till henne och hon har varit väldigt tydlig i sin kommunikation och även effektiv med uppbokande av uppföljande besök, skicka remiss etc. Enda potentiella förbättringssynpunkten till kliniken skulle kunna vara att förklara eventuella biverkningar av de tabletter som lämnas ut men jag förstår samtidigt att det säkert är en avvägning för att inte heller skrämma upp en patient i onödan.

Stängt 12-14

Onsdag - Torsdag:08:00 - 16:00