Maria Prästgårdsgata 29, Stockholm - Visa på karta

• Måndag enligt överenskommelse
  • Har du inte bokat en tid men vill komma till oss? Ring oss innan för att se så att vi är på kliniken!
Logo Forma Vita Södermalm

Södermalm, Stockholm

Välkommen till Forma Vita Södermalm!

På Maria Prästgårdsgata erbjuder Forma Vita Södermalm estetiska hud- och injektionsbehandlingar med veteskapligt beprövade metoder. Vi arbetar ständigt med kvalité och omsorg för att ge våra kunder säkra behandlingar.

Vårt behandlingsutbud

• Mesoterapi
  • Venus Viva
  • Hårborttagning med IPL
  • Tatueringsblekning

Vi finns också i Hammarby Sjöstad!

Forma Vita finns även i Hammarby Sjöstad på Hammarby allé 83. I våra nya, rymliga lokaler kan vi nu erbjuda ett större behandlingsutbud. Läs mer om Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Hör av dig till oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 22 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Forma Vita Södermalm

Botox hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi injektioner med Botulinumtoxin A (Botox) som är ett muskelavslappnande medel som reducerar rynkor och fina linjer.

Vanliga behandlingsområden:

• Pannlinjer
  • Bekymmersrynkan
  • Kråksparkar vid ögonen
  • Sura mungipor
  • Rökrynkor

Botulinumtoxin kan också användas för att behandla personer med svår migrän, överdriven svettning och tandgnissel.

Hur fungerar Botox?

Behandlingen innebär att ämnet injiceras med en tunn nål. Botulinumtoxin A blockerar impulsen från nerven till ansiktsmusklerna så att huden slätas ut. Effekten märks redan efter några dagar och förstärks upp till flera veckor efter behandlingen.

Resultatets hållbarhet är individuell och varierar mellan 3-9 månader. Vi rekommenderar två till tre behandlingar första året och därefter med kortare intervaller.

Välkommen att boka en tid hos Forma Vita Södermalm!

Fillers hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi fillersbehandlingar med produkter från de bästa leverantörerna på marknaden. Alla våra fillers innehåller hyaluronsyra som binder fukt från de djupaste hudlagren till det yttersta.

Vad kan fillers behandla?

Med hjälp av olika sorters fillers kan man fylla ut, återfukta och öka volymen i olika områden av ansiktet. Det kan exempelvis vara:

• Förbättra rynkor och fina linjer
  • Öka läppvolym
  • Förstärka en kontur
  • Föryngra ansiktsformen
  • Åtgärda slapp hud och uttorkad hud

Resultatet av en fillersbehandling

Hyaluronsyran bryts naturligt ner av kroppen och effekten av en behandling varierar mellan 6-12 månader. Hur länge resultatet håller i dig beror på behandlingsområdet och individuella skillnader såsom hudtyp och struktur, ålder och livsstil.

Hör av dig till oss på Forma Vita Södermalm om du har några frågor eller vill boka en tid!

Belkyra hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi lipolys med Belkyra som utförs av vår läkare som har specialistutbildning i behandlingsmetoden. Behandlingen innebär att man injicerar ett medel som löser upp fettceller, vilket gör att mängden fettvävnad i det behandlade området minskar.

Hur går behandlingen till?

Belkyra injiceras i underhudsfettet med en mycket tunn nål. Behandlingen tar cirka 15 minuter och man kan maximalt behandla ett område stort som två handflator per gång. Mellan 10-40% av fettet i området brukar försvinna på en behandling.

Det färdiga behandlingsresultatet kan ses först efter ca 6-8 veckor. Sund kost och träning förbättrar resultatet och det är viktigt att komma ihåg att lipolys inte är en bantningsmetod utan en behandling för punktfetma.

Hur många behandlingar behövs?

Resultatet kan synas redan efter en enda behandling men det finns en individuell variation som beror på hur mycket fett det är i behandlingsområdet. Oftast krävs två behandlingsomgångar men även fler kan vara aktuellt vid större fettdepåer.

Välkommen till Forma Vita Södermalm!

Trådlyft hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Hos Forma Vita Södermalm kan vi erbjuda våra kunder huduppstramning utan kirurgi genom trådlyft med PLA- eller PDO-trådar. Trådlyft är en enkel, snabb och säker behandling som kan genomföras på flera områden på kroppen där huden är slapp. Vanliga områden är:

• Ansikte
  • Ögonbryn
  • Mungipor
  • Käklinje
  • Hals
  • Armar
  • Bröst
  • Rumpa

Behandlingen utförs endast av specialistutbildad läkare Dr Calle Westerby.

Trådlyft med Silhouette Soft

Silhouette Soft är den enda produkten på skönhetsmarknaden som både ger en lyftande effekt och stimulerar kroppens naturliga kollagenproduktion i flera månader.

Vid Silhouette Soft används PLA-trådar som bryts ner av kroppen. Behandlingen tar ca 30-45 minuter och effekten sitter i upp till 18 månader.

Trådlyft med Regen-Lift

Regen-Lift är en metod där fler, tunnare PDO-trådar används. Ingreppet tar ca 30 minuter och PDO-trådarna löses upp av kroppen efter ca 6-9 månader.

Välkommen på en konsultation hos Forma Vita Södermalm!

Håravfall hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Lider du av håravfall? Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi behandling mot håravfall med PRP-injektioner. Behandlingen tar bara 30-40 min...

Lider du av håravfall?

Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi behandling mot håravfall med PRP-injektioner. Behandlingen tar bara 30-40 minuter och kan hjälpa dig som har tunt hår. Behandlingen går också att kombinera med hyaluronbaserade fillers.

PRP kan också kallas ACP.

Hur fungerar PRP mot håravfall?

PRP är en naturlig metod för att bromsa håravfall och återaktivera tillväxten av hår. Behandlingen innebär att patienten injiceras med sin egen blodplasma som frisätter tillväxtfaktorer, ökar blodtillförseln och spridningen av hårsäcksceller. Det ger en hårförnyelse samt starkare, tätare och finare hår.

Hur många behandlingar som behövs är individuellt och beror på graden av håravfall. Innan en PRP-behandling gör vi alltid en konsultation för att kunna göra en bedömning och skräddarsy en behandlingsplan efter dina behov.

Microneedling med Dermapen/Dermicapen hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Hos Forma Vita Södermalm erbjuder vi microneedling med DermaPen/Dermicapen. Till skillnad från traditionella microneedling rollers orsakar DermaPen/Dermicapen mindre trauma i huden och minimal skada, vilket gör att smärta och obehag minskar.

Vad kan behandlas med Dermapen/Dermicapen?

Dermapen/Dermicapen kan användas för:

• Hudföryngring/Huduppstramning
  • Fina linjer och rynkor
  • Stora porer
  • Ärr (acneärr, kirurgiska ärr och brännskador)
  • Hudbristningar
  • Pigmentering
  • Aktivering av vilande hårsäckar

Vad innebär en behandling med Dermapen/Dermicapen?

Dermapen/Dermicapen är en avancerad mikronålningsteknik som innebär att tolv sterila nålar gör vertikala hål i huden. När pennan flyttas över hudytan stimulerar den till nyproduktion av naturligt kollagen samtidigt som fina mikrokanaler skapas i huden. Kanalerna ökar hudens upptagningsförmåga av näringsämnen och fukt. Därför finns det möjlighet att under behandlingen slussa ner aktiva näringsämnen och hyaluronsyra i kanalerna vilket ger en fuktboost.

Välkommen på en behandling hos Forma Vita Södermalm!

Läppförstoring hos Forma Vita Södermalm i Stockholm

Forma Vita Södermalm erbjuder läppförstoring med hjälp av fillers för att öka volym eller skapa en tydligare läppkontur. Vi kan även hjälpa dig som behöver återfukta torra läppar.

Så går behandlingen till

Vid ditt besök får du träffa vår kunniga personal där ni tillsammans går igenom dina önskemål. När ni kommit fram till vilken behandling som passar dig bäst injiceras fillern med en tunn nål under huden. Själva injektionerna tar bara några minuter och det kan sticka till och spänna lite. Bedövningssalva kan användas lokalt på området som ska behandlas.

Resultatets hållbarhet är individuell

Hur länge läppförstoringens resultat håller i sig är individuellt och för att bibehålla resultatet kan behandlingen behöva upprepas var tredje till var sjätte månad. Fillern som injiceras innehåller hyaluronsyra, ett ämne som finns naturligt i kroppen, och det bryts ner och försvinner med tiden.

Välkommen att boka en tid hos Forma Vita Södermalm!

Carl Westerby

Leg. Läkare