Götgatan 21, Stockholm - Visa på karta

• Lördag och söndag endast akut.
  • Lunchstängt kl 12-13.

Logo Erikssonkliniken

Södermalm, Stockholm

Välkommen till Erikssonkliniken - Tandvård på Södermalm!

På toppen av Götgatsbacken vid Slussen bedriver Erikssonkliniken högkvalitativ allmäntandvård, akuttandvård samt estetisk- och funktionell tandvård samt kirurgi. Teamet består av tandläkare och tandhygienister. Till oss är alla välkomna, barn som vuxen, och vi är anslutna till Försäkringskassan.

Hos oss får du tandvård i en lugn atmosfär

Hos oss sätter vi patienten i fokus och är vana att arbeta med tandvårdsrädda. Våra behandlingar sker efter vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi vidareutbildar oss kontinuerligt för att kunna anpassa och erbjuda den bästa tandvården.

För att kunna erbjuda heltäckande behandlingar samarbetar vi med specialister inom olika områden.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 08 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Erikssonkliniken

Akuttandvård hos Erikssonkliniken i Stockholm

Upplever du akuta besvär med dina tänder? Hos Erikssonkliniken erbjuder vi patienter hjälp vid akuta tandproblem såsom tandvärk, ilningar...

Upplever du akuta besvär med dina tänder?

Hos Erikssonkliniken erbjuder vi patienter hjälp vid akuta tandproblem såsom tandvärk, ilningar, svullet tandkött, tandlossning och skadade eller infekterade tänder.

Så går ett akutbesök till hos tandläkaren

När du kommer till mottagningen undersöker och utreder vi den tand du har besvär med, manuellt och eventuell med hjälp av röntgen. Efter undersökningen ger vi dig erbjudande om behandlingsåtgärder tillsammans med ett kostnadsförslag.

Välkommen att kontakta oss på Erikssonkliniken om du behöver hjälp med akuttandvård!

Allmäntandvård hos Erikssonkliniken i Stockholm

På Erikssonkliniken erbjuder vi allmäntandvård utförd av tandläkare och tandhygienist. Tandvården anpassas utifrån dina behov och önskemål, och kan bland annat bestå av:

• Regelbundna undersökningar
  • Estetisk tandvård
  • Bettskenor
  • Implantatbehandlingar
  • Visdomstandkirurgi

Erikssonkliniken hjälper dig som upplever rädsla inför tandläkarbesöket

Att känna rädsla eller obehag inför ett tandläkarbesök är vanligt. En del personer är spruträdda, en del känner obehag av ljudet från tandläkarborren och andra känner oro att de inte ska kunna andas under behandlingen. Att ha denna oro kan göra att man undviker tandvården, något som på sikt leder till sämre tand- och munhälsa.

Vi som arbetar på Erikssonkliniken utför våra behandlingar med målet att göra din tandvård så behaglig som möjligt. Det gör vi genom att skapa en stressfri och lugn miljö där du känner dig trygg och avslappnad. Viktigt är också att du kommunicerar och berättar om hur du känner så att vi kan anpassa behandlingen utifrån just dig.

Välkommen att boka en tid för undersökning och behandling hos Erikssonkliniken på Södermalm!

Estetisk tandvård hos Erikssonkliniken i Stockholm

Vi på Erikssonkliniken erbjuder estetisk tandvård (kosmetisk tandvård) till de som vill förbättra tändernas utseende och estetiska intryck. ...

Vikten av ett leende du är stolt över

Det är många som drar sig för att visa sina känslor genom skratt och leende på grund av sin dåliga tandstatus. En mun utan tänder, trasiga tänder, missfärgade eller sneda tänder, kan resultera i ett utanförskap.

Ett vackert leende stärker självförtroendet och får oss att känna oss friskare, se bättre ut och på så vis underlättar kontakt med andra.

Estetisk tandvård hos Erikssonkliniken

Vanliga estetiska behandlingar som vi utför på kliniken är bland annat:

• Polering
  • Tandblekning
  • Skalfasader
  • Kronor och broar
  • Invisalign (osynlig tandställning)

Välkommen att boka en tid hos Erikssonkliniken för undersökning och konsultation kring hur vi kan ge dig ett vackrare leende!

Tandhygienist hos Erikssonkliniken i Stockholm

Hos oss på Erikssonkliniken lägger vi stor vikt på förebyggande tandvård hos tandhygienist. Det är för att tidigt upptäcka eventuella sjukdomar eller om du har en ökad risk för bland annat tandlossning eller karies som kan leda till ett försämrad tandstatus. En tidig upptäckt minskar risken för akutbesök samt omfattande och dyra behandlingar.

Var gör tandhygienisten?

Tandhygienistens främsta uppgift är att informera och instruera hur just dina tänder bör skötas utifrån dina förutsättningar och risker. Tandhygienisten utför även behandlingar som främst syftar till att göra rent kring tänder för att hålla tandköttet friskt.

Hur ofta man behöver gå hos tandhygienisten är individuellt och beror på hur stora behov man har. För vissa räcker det med ett besök per år medan andra behöver gå var tredje månad.

Välkommen att boka en tid hos någon av Erikssonklinikens tandhygienister!

Tandimplantat hos Erikssonkliniken i Stockholm

När används tandimplantat? Om en eller flera tänder saknas kan dessa ofta ersättas med ett eller flera tandimplantat. Tandimplantat inneb...

När används tandimplantat?

Om en eller flera tänder saknas kan dessa ofta ersättas med ett eller flera tandimplantat. Tandimplantat innebär att en skruv av titan skruvas ner i käkbenet under en operation. När implantatet har läkt in kan en krona sedan fästas på den.

Tandimplantat har mycket god prognos men måste hållas rena. Därför rekommenderar vi alla patienter med tandimplantat förebyggande stödbehandling hos någon av våra tandhygienister.

Välkommen att boka tid för undersökning och kostnadsförslag!

Pontus Eriksson

Helena Haamer

Leg. Tandhygienist

Karta - Götgatan 21, Stockholm

• 23:05 - 16 feb, 2018 skrev:

Lugn och trygg atmosfär. Man känner sig viktig som patient och att de lyssnar på de besvär som man söker för samt att de är engagerade i mig som patient. Speciellt bra för oss lite äldre då de innehar specialkunskap för oss seniorer.