Götgatan 100, Portkod 1001, Stockholm - Visa på karta

• Lördag 09:00 - 14:00 Gäller ojämna lördagar
Lista ditt barn
Logo Folktandvården Skanstull

Södermalm, Stockholm

Välkommen till Folktandvården Skanstull!

Vår nyöppnade klinik på Södermalm välkomnar unga som gamla för hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Våra lokaler är ljusa och fräscha samt utrustade med den senaste tekniken.

Vi har lördagsöppet alla ojämna veckor kl 9:00-14:00.

Tandvård hos FTV Skanstull

Vi erbjuder förebyggande tandvård med regelbundna undersökningar hos tandläkare och tandhygienist. Hos oss kan du också få tandblekning, kirurgi och implantatbehandling.

Är du orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Akuttandvård hos FTV Skanstull

Har du drabbats av akuta tandbesvär? Vi avsätter tider varje dag för att kunna hjälpa patienter med akuta besvär.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Skanstull

Webbokning hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

På Folktandvården Skanstull kan du själv boka tid hos tandläkare och tandhygienist genom vår webbokning. Våra olika tjänster Undersö...

Våra olika tjänster

• Undersökning hos tandläkare: Tandläkaren undersöker dina tänder och din mun för att se om du har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen.

• Besök hos tandhygienist: Tandhygienisten kan hjälpa dig att ta bort tandsten, missfärgningar, ge dig en professionell tandrengöring och polera dina tänder. Du kan också få information om hur du sköter dina tänder på bästa sätt.

• Akuta besvär: Om du har fått akuta problem med dina tänder kan du få hjälp med undersökning och förslag om behandlingsåtgärder hos tandläkare.

Boka här

Akuttandvård hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

fr. 400 kr

Hos Folktandvården Skanstull avsätter vi tider varje dag för att kunna ta emot patienter med akuta tandproblem. När bör jag söka akuttand...

När bör jag söka akuttandvård?

Det kan vara bra att boka en tid för akuttandvård om du har:

• Tandvärk
  • Skadad tand
  • Utslagen tand
  • Tandlossning
  • Tappad krona eller fyllning

Välkommen att kontakta oss på FTV Skanstull för att få hjälp!

fr. 400 kr

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

fr. 830 kr

Så går tandläkarundersökningen till Vid undersökningen hos tandläkaren undersöks tänder, tandkött och munhåla manuellt och med hjälp av r...

Så går tandläkarundersökningen till

Vid undersökningen hos tandläkaren undersöks tänder, tandkött och munhåla manuellt och med hjälp av röntgen. Målet med undersökningen är att se om du har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen. Tandläkaren ger dig också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Om du behöver ytterligare hjälp

Om det visar sig att du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Det kan till exempel vara att du behöver ytterligare en undersökning för att göra en grundligare utredning. Det kan också vara att du får en remiss till specialisttandläkare vid behov.

Hur ofta ska jag gå till tandläkaren?

Hur ofta du behöver gå till tandläkaren är individuellt och beror på hur stora problem du har med dina tänder. Men det är viktigt att du går på regelbundna undersökningar för att kunna upptäcka eventuella sjukdomar och problem innan de blivit alltför stora och omfattande.

Kontakta oss på Folktandvården Skanstull för att boka en tandläkartid!

fr. 830 kr

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

fr. 600 kr

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med? Regelbundna besök hos tandhygienisten kan vara positivt då sjukdomar och andra problem kan upptäc...

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med?

Regelbundna besök hos tandhygienisten kan vara positivt då sjukdomar och andra problem kan upptäckas tidigt och minska risken för stora och kostsamma behandlingar.

Tandhygienisten kan till exempel hjälpa dig med:

• Borttagning av tandsten och beläggningar
  • Borttagning av överskott av fyllning
  • Missfärgningar
  • Putsning och polering av tänderna
  • Muntorrhet
  • Dålig andedräkt
  • Blödande tandkött

Tandhygienisten ger dig också information och råd om hur du tar hand om dina tänder på bästa sätt.

Hur ofta ska jag gå till tandhygienisten?

Om du har friska tänder kan det vid framtida besök bli aktuellt att varva undersökning hos tandläkare med undersökning hos tandhygienist. Det kommer du och din tandläkare överens om.

Kontakta oss på Folktandvården Skanstull om du vill boka en tid!

fr. 600 kr

Barntandvård hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

Kostnadsfritt

Det är gratis för barn och ungdomar att få tandvård i Stockholm till och med den sista december det år barnet fyller 21 år. I den fria barn- och ungdomstandvården ingår all tandvård förutom om tandvården är rent estetisk som till exempel tandblekning.

Barnets första kontakt med tandvården

Den första kontakten med Folktandvården får ditt barn ofta via BVC innan barnet fyllt två år. Då tittar någon från oss på ditt barns tänder och ger tips om hur du ska sköta dem på bästa sätt.

Lista ditt barn hos Folktandvården Skanstull

När ditt barn ska fylla tre år får du ett erbjudande om att lista ditt barn hos oss. När du listat ditt barn blir ni kallade till regelbundna, kostnadsfria undersökningar. Hur ofta ditt barn behöver besöka oss är individuellt, men vanligt är vartannat år.

Du som är nyinflyttad i Stockholms län kan också lista ditt barn hos oss, oavsett barnets ålder, liksom du som vill att ditt barn ska byta från annan tandläkare till oss på Folktandvården.

Kontakta oss på Folktandvården Skanstull om du har frågor kring barntandvård!

Kostnadsfritt

Tandimplantat hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

Har du förlorat en eller flera tänder? Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder. Då kan du behöv...

Har du förlorat en eller flera tänder?

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder. Då kan du behöva ett eller flera implantat för att fästa de konstgjorda tänderna på. Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv av titan som tandläkaren skruvar fast i käkbenet vid en operation. På skruven fäst sedan de konstgjorda tänderna.

Att ersätta tänder med implantat är en ganska lång process, men när de väl är på plats fungerar de som riktiga tänder. Titanets unika egenskap att växa samman med käkbenet gör implantatmetoden möjlig.

Få tandimplantat hos Folktandvården

På Folktandvården Skanstull kan vi hjälpa dig som är intresserad av tandimplantat. Du bokar en vanlig tandläkarundersökning och meddelar oss vid bokningstillfället att det gäller implantatbehandling.

Hos oss på Folktandvården Skanstull arbetar en nischtandläkare inom tandimplantat och kirurgi. Om vi på mottagningen inte har möjlighet att hjälpa dig kan vi remittera dig vidare till specialisttandvården.

Kontakta oss på Folktandvården Skanstull för att boka ett första möte!

Frisktandvård hos Folktandvården Skanstull i Stockholm

fr. 54 kr per månad

Vi på Folktandvården erbjuder Frisktandvård Genom Frisktandvård får du den tandvård du behöver till en fast kostnad. Du slipper dyra över...

Vi på Folktandvården erbjuder Frisktandvård

Genom Frisktandvård får du den tandvård du behöver till en fast kostnad. Du slipper dyra överraskningar och får friska och starka tänder.

Alla som bor i Stockholms län och har fyllt 22 år kan teckna Frisktandvård hos oss.

Hur får jag Frisktandvård hos Folktandvården?

Första steget till Frisktandvård är att boka en vanlig tandläkarundersökning. Vid undersökningen gör tandläkaren en bedömning av hur din mun ser ut och vilken tandvård du behöver. Utifrån det blir du sedan placerad i en av tio premiegrupper. Ju bättre munhälsa, desto lägre månadsavgift.

Om du behöver behandlas för något, till exempel hål i tänderna, ska det lagas innan du får erbjudande om Frisktandvård. För undersökning och eventuell behandling betalar du ordinarie pris.

I Frisktandvård hos Folktandvården ingår:

• Akuttandvård inom Folktandvården i hela Sverige
  • Förebyggande tandvård
  • Regelbundna undersökningar
  • Röntgen
  • Lagningar och rotfyllningar
  • Tandkronor
  • Tandutdragning

Specialisttandvård kan med vissa undantag ingå om din tandläkare bedömer att du behöver det.

Kontakta oss på Folktandvården Skanstull om du vill teckna Frisktandvård!

fr. 54 kr

per månad

Karta - Götgatan 100, Portkod 1001, Stockholm

• Fråga ställd 12:54 31 maj 2018

Hej. jag vill komma i kontakt med dig telefonledes. Har du någon tid i morgon fredag? med vänlig hälsning Mats Ewertzon

Folktandvården Skanstull svarar:

Hej idag torsdag kan du kontakat mig imorgon får jag hänvisa dig till Arbetsledaren Agnetha Holmström telefon kliniken 08-123 159 80 .

• Fråga ställd 09:52 29 maj 2018

Hej. Den 22 juni kl 07.45 var jag på besök hos Nadja Stoyanova. Vid behandlingen tappades en skruv ca 2 cm lång i min strupe som sedan vid röntgen återfanns i min mage. Jag fick åka till Södersjukhusets akutmottagning. Min fråga till er är i och med att händelsen är att betrakta som avvikelse vem som står för kostander i samband med besök på SÖS, 600 kronor exklusive transporter. Med vänlig hälsning Mats Ewertzon

Folktandvården Skanstull svarar:

Hej Mats
    Det är självklart att vi ersätter dig för de omkostnader på 600:- som du fått betala på SÖS. Jag är ledsen för det inträffade och det extra besvär det orsakat dig. Jag hoppas det är ok för dig att vi reducerar dina tandvårdskostnader här hos oss med 600:-. Vi behöver däremot ha kvittot för vår redovisning jag hoppas det är möjligt att du tar med det till nästa behandling så scanner vi det sedan får du givetvis det tillbaka.

Med vänlig hälsning Anette Wahlfridsson KC FTV Skanstull