Barnängsgatan 21, Stockholm - Visa på karta

Logo Barnängens BVC

Om Barnängens BVC

Varmt välkommen till Barnängens Barnhälsovård!

Barnängens BVC/BHV ligger i ljusa, fina och nyrenoverade lokaler i Barnängsfabrikens gamla tegelbyggnad på Södermalm. Här arbetar barnsjuksköterskor och distriktssköterskor med stor erfarenhet och kunskap om barn och barns utveckling.

Vi välkomnar varje barn och familj med ett öppet sinne och anpassar oss efter era behov. Vi arbetar utifrån barnhälsovårdens mål som är att främja barnens hälsa, trygghet och utveckling.

Vad vi på Barnängens BHV hjälper er med

Hos oss arbetar vi med förebyggande hälsovård och följer ditt barns utveckling från födelse till skolstart. Utöver de besök som ingår i barnhälsovårdens basprogram, erbjuder vi även individanpassad rådgivning och stöd utifrån ditt och ditt barns behov i allt som rör utveckling och föräldraskap.

Vi erbjuder föräldragrupper för alla enligt önskemål t.ex. regnbågsfamiljer, tvillingar, ensamstående och för tidigt födda.

Vill du lista ditt barn hos oss?

Skriv ut en listningsblankett och ta med dig till oss vid ditt första besök!

Om ditt barn är sjuk

Tänk på att inte ta med ditt barn till BHV när hen är sjuk, utan vänd dig till din vårdcentral/Vårdguiden 1177. Vi har många nyfödda som besöker oss och som vi vill utsätta för så få infektionsrisker som möjligt.

Kontakta oss på Barnängens Barnhälsovård om ni har några frågor!

Informationen uppdaterades 15 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Barnängens BVC

Barnhälsovård (BVC) hos Barnängens BVC i Stockholm

Vad vi på Barnängen Barnhälsovård kan hjälpa er med Hos oss på Barnängens BHV kan vi hjälpa dig med hälsoundersökningar och vaccinationer...

BVC Basprogram hos Barnängens BVC i Stockholm

Hos oss på Barnängens Barnhälsovård kan du lista ditt barn för att få tillgång till vårt Basprogram. Alla besök på barnavårdscentralen är gr...

Hälsokontroll barn 0-6 år hos Barnängens BVC i Stockholm

Alla besök hos oss på Barnängens Barnhälsovård är gratis. Vad gör Barnhälsovården (BHV)? BHV/BVC gör kontroller av nyfödda och yngre b...

Vaccination barn hos Barnängens BVC i Stockholm

Hos Barnängens Barnhälsovård erbjuder vi vaccin till alla barn enligt det svenska barnvaccinationsprogrammet. Vissa barn erbjuds även vaccin...

Föräldragrupper hos Barnängens BVC i Stockholm

Välkommen till Barnängens föräldragrupper för mammor och pappor! Vill du träffa andra föräldrar som har ett eller flera barn? Till vår fö...

Telefon: 08-123 383 71

Telefon: 08-123 383 37

Karta - Barnängsgatan 21, Stockholm

Barnängens BVC

22:17 - 11 maj, 2018 skrev:

Jag har haft Åsa w till båda barnen och hon är toppen! Lätt att få tag i när man undrar över något. Inte fördummande alls bara faktamässigt på ett engagerande å vänligt sätt. Super nöjd!!

• Fråga ställd 10:40 10 jun 2019

Hej!

Vad är det för krav för att man ska få gå i föräldragrupp hos er?
    Väntar tvillingar och ska flytta typ granne med er så undrar om ni kommer ha någon tvillinggrupp i höst?

Barnängens BVC svarar:

Hej Linda !
    Åh vad roligt, både att få barn och dessutom tvillingar, grattis
    Vi kan inte lova att vi kommer att ha någon tvillinggrupp till hösten, det beror på om det är någon mer familj som får eller nyss fått tvillingar, är det fler så absolut det erbjuder vi bara det är några familjer, annars brukar familjer med tvillingar gå i de vanliga föräldragrupperna om det inte är mer än en familj som har fått tvillingar

Vänliga hälsningar
    Enhetschef
    Barnängens BVC

• Fråga ställd 16:04 15 maj 2018

Hei! Vi arbeider på en barnavårdcentral i Norge og skal reise på studietur til Stockholm 14.-15.06.18. Har prøvt å ringe dere på telefon, men får ikke kontakt. Vi er barnesjukskøtersker som ønsker å få se hvordan andre driver denne tjenesten, få inspirasjon og tips til forbedring og utvikling av vår arbeidsplass. Vi lurer på om vi kan få besøke deres vårdcentral et par timer en av disse to dagene?

Barnängens BVC svarar:

Hej
    Jag kan ta emot er fredagen den 15 juni klockan 10.00-12.00 på Barnängens BVC, tyvärr är övriga BVC sjuksköterskor bokade eller lediga
    Vi är åtta specialistutbildade sjuksköterskor som arbetar här, alla arbetar inte heltid vilket gör att på fredagar är vi färre på plats

Vänliga hälsningar
    Enhetschef Barnängens BVC & Vantörs BVC