Infektions- och lungavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Infektions- och lungavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På avdelningen vårdas både infektions- och lungpatienter, 15 infektionsplatser och 7 lungplatser. Personalen på avdelningen har två spetskompetenser: infektionssjukdomar och lungmedicin. Omvårdnadsarbetet grundar sig på patientnärmre vård. Detta medför en närmare patientkontakt, vilket leder till ett effektivare arbete runt patienten, med patienten i fokus. Inskrivning av patienter sker dygnet runt, de flesta kommer via akutmottagningen, våra egna infektions- och lungmottagningar eller Kullbergska sjukhuset samt Nyköpings lasarett efter kontakt med läkare.

Entre 11, Mälarsjukhuset, Eskilstuna - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt