Urologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Urologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Urologi innefattar sjukdomar och symtom i urinvägarna samt i de manliga könsorganen. Godartade sjukdomar och cancer både utreds och behandlas hos oss. De vanligast åkommorna är svårigheter att hålla och tömma urin samt cancersjukdomar, t ex i prostata och urinvägarna. Verksamheten bedrivs främst av erfarna specialistläkare och av läkare under utbildning. Urologisköterskemottagningen innefattar förutom prostatacancerdispensär och uroterapeut, även övrig kontroll och rådgivning inom urologin.

Entré 1, huvudentrén. Hiss C, plan 4. Mälarsjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 06:00 - 09:00 Rådgivning