Om Neurorehabteamet Mälarsjukhuset, Arbetsterapi- och sjukgymnastikmottagning 1 Mälarsjukhuset, Paramedicin Sörmland, Region Sörmland

Välkommen till Neurorehab på Mälarsjukhuset i Eskilstuna!Vi bedriver rehabilitering i öppenvård på specialistnivå. Vi vänder oss till personer med sjukdomar och skador i hjärnan och centrala nervsystemet som till exempel stroke, förvärvad hjärnskada, ryggmärgsskada (spinalskada) och kroniska neurologiska sjukdomar som till exempel MS, Parkinson, ALS och muskeldystrofier.Neurorehabteamet består av arbetsterapeuter, sjukgymnaster, neuropsykolog, kurator, logoped och rehabassistenter.Vi samarbetar med i rehabiliteringen med patientansvarig läkare.För att komma till oss ska patienten vara över 18 år, bo hemma i eget boende, klara av att ta sig till oss på mottagningen och ha behov av teaminsatser.Vi har inget remisskrav.

Entré 10, plan 3 - visa på karta
Kuratorsverksamhet