Akutgeriatrisk avdelning 13

Om Akutgeriatrisk avdelning 13

Vårdavdelning 13 har 18 vårdplatser. Hos oss vårdas patienter äldre än 65 år med multisjuklighet eller med benskörhetsfraktur.

Vi utgår inte från en diagnos utan ser till helheten hos patienten och försöker på olika sätt bidra till att patienten kan bevara så många av sina funktioner som möjligt
För att lösa vår uppgift på ett bra sätt jobbar olika yrkeskompetenser i team runt patienten.

Vi är en del i vårdkedjan och samverkar därför med kommunen, primärvården och andra avdelningar på sjukhuset. Även sjukhuskyrkan och Apoteket finns med på ett hörn.

Verksamhetschef Ullamarie Sundström Frisk tfn 0470-588000

Centrallasarettet Växjö, Avdelning 13, Värendsgatan 8 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
På grund av allergirisken, tänk på att inte ta med blommor.
Remiss krävs.
Geriatrik, Osteoporosvård