Akutgeriatriska kliniken

Om Akutgeriatriska kliniken

För helhetssyn och för beaktande av den äldre patientens specifika behov arbetar vi i team, som består av läkare, sjuksköterska, undersköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist, apotekare och sekreterare. En stor del av verksamheten utövas på konsultbasis på akutkliniken samt övriga sjukhusets avdelningar. Ett nära samarbete sker med kommuner och primärvård, för att patienten ska omhändertas på rätt vårdnivå.

Verksamhetschef Jonas Johansson tfn 0470-588000

Avdelning 13, Centrallasarettet i Växjö, Värendsgatan 8 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
På grund av allergirisken, tänk på att inte ta med blommor.
Remiss krävs.
Geriatrik, Osteoporosvård