Substitutionsmottagning Östra, Göteborg

Om Substitutionsmottagning Östra, Göteborg

Substitutionsbehandling enligt Socialstyrelsens föreskrifter SOSFS HSLF-FS 2016:1. Behandlingen föregås alltid av en utredning enligt föreskrifterna. Läkemedelsassisterad behandling sker i öppenvård med läkemedlen buprenorfin eller metadon. Enligt föreskrifter sker alltid gemensam vårdplanering med socialtjänsten.

Journalvägen 5, 416 50, Göteborg, Plan 3, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Patienter i behandl