Avdelning 348 B, Göteborg

Om Avdelning 348 B, Göteborg

Avd 348 KAVA = kirurgisk akutvårds avdelning. Inriktningen är akut kirurgi. Vi har 20 slutenvårdsplatser och tar emot de flesta av de kirurgiska patienter som läggs in via akutmottagnignen. De vanligaste diagnoserna är oklara buksmärtor. Andra vanligt förekommande diagnoser är : skalltrauma , gallblåseinflammationer med komplikationer , diverse tarmproblem , magsår , blindtarmsinflammation samt oklara blödningar från mag - och tarmkanalen. Personalen består av läkare , specialistsjuksköterskor , sjuksköterskor , undersköterskor , sekreterare och lokalvårdare. Tillsammans arbetar vi för att våra patienter ska få en god vård.

Diagnosvägen 11, 416 85, Göteborg, plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Respektera våra besöktstider kl 14-19. Övrig tid enligt överrenskommelse med ansvarig sjuksköterska. Vi är tvungna att begränsa antalet anhöriga på vårdavdelningen. Vi kan inte ta emot fler än två anhöriga per patient.