Hematologmottagning Östra, Göteborg

Om Hematologmottagning Östra, Göteborg

Till avdelning 353B hör hematologmottagningen som närmast har formen av en kombinerad dagvårdsenhet och poliklinik. Mottagningsverksamheten är inriktad mot såväl utredning som behandling och uppföljning. Vid enheten pågår en stor transfusionsverksamhet; man utför venesectio och behandlingar med cytostatika, monoklonala antikroppar och immunoglobuliner.

Diagnosvägen 11, 416 50, Göteborg, plan 3, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6 t o m 31/8