Arbetsterapi barn, Göteborg

Om Arbetsterapi barn, Göteborg

Arbetsterapin ansvarar för bedömning av handfunktion och aktivitetsförmåga samt erbjuder åtgärder i form av funktions- och aktivitetsträning, utprovning och tillverkning av ortoser och kompressionsbandage, förskrivning av tekniska hjälpmedel samt rådgivning kring ergonomi och anpassningar i barnets miljö. Behandling ges individuellt och i grupp. Arbetsterapin administrerar ett buffertförråd med hjälpmedel för att möjliggöra ett snabbt omhändertagande.

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg, Plan 0, Östra sjukhuset - visa på karta
Remiss.Muntlig eller per telefon. Endast interna remisser från mottagning eller avdelning.