Akutavdelning barn- och ungdomspsykiatri, Göteborg

Om Akutavdelning barn- och ungdomspsykiatri, Göteborg

BUP har en akutmottagning och akutvårds-avdelning som ligger på Östra sjukhuset i Göteborg. Hit kan du som är yngre än 18 år vända dig om du har behov av akuta psykiatriska insatser på kvällar, nätter och helger.

Söka vård hos oss:
Ring 031-343 55 44 innan du åker hit. Vi vill att du ringer för att vi ska kunna ge bra vård eller hänvisa dig till rätt vårdgivare om det behövs. Vi vill också att någon ansvarig vuxen följer med dig till besöket.

Dagtid erbjuder de barnpsykiatriska öppenvårdsmottagningarna akuta tider. De vill också att man ringer först. För att hitta din öppenvårdsmottagning kan du använda hemsidan 1177 Vårdguiden.

Du är alltid välkommen att ringa oss kväll natt och helg om du undrar över om du ska söka vård hos oss!

Vitaminvägen 17, 416 50, Göteborg, Plan 1, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt