Akutmottagning barn, Göteborg

Om Akutmottagning barn, Göteborg

Akutmottagning belägen vid Östra Sjukhuset för akut sjuka barn med medicinska, ortopediska och kirurgiska sjukdomar. Dygnetruntverksamhet. Ålder 0-16 år.

Remissvägen 12, 416 50, Göteborg, Plan 1, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Drop-in
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Som grundregel tillåts endast en anhörig följa med in på barnakuten. Övriga medföljande ombeds vänta utanför akuten för att minska smittspridningsrisken. Undantag vid t.ex. tolkbehov eller andra särskilda behov.

Akutmottagning barn, Göteborg

20:47 - 19 sep, 2016 skrev:

Jag vill tacka all personal som jobbade den 19/9 på barnakuten östra.
Ni alla är guld värda och sliter som djur..
Tusen tusen tack för bemötandet trots att ni går på knäna....
/Sandra Olivers mamma