Avdelning 326 och 327, Göteborg

Om Avdelning 326 och 327, Göteborg

Avdelning 326 och 327 är två sammanslagna avdelningar. Avdelning 326 är en kirurgisk avdelning för barn och ungdomar, huvudsakligen i åldrarna 5 - 16 år. Här finns plats för 16 patienter, under helgerna 9 platser. Avdelningen tar emot akut sjuka barn dygnet runt och barn från väntelista dagtid. Upptagningsområdet för specialistsjukvården är Västra Götalandsregionen och i vissa fall hela Sverige. Avdelning 327 är är en kirurgisk vårdavdelning för barn 0 - 5 år med 16 vårdplatser, under helgerna 12 platser. Patientkategorier är urologi, ortopedi, magtarmproblem och all övrig kirurg inom späd- och småbarnsåren. Vårdar även barn- och ungdomar med brännskador i åldrarna 0-16 år.

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg, plan 5, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Alla dagar dyg