Allergi- och lungmottagning barn, Göteborg

Om Allergi- och lungmottagning barn, Göteborg

På allergimottagningen utreder och behandlar vi barn och ungdomar upp till 18 års ålder med allergi, astma, eksem, födoämnesallergi och nässelutslag.Vi genomför olika typer av födoämnes- och läkemedelsprovokationer, samt ger behandling med allergivaccination. Behöver barnet särskild undervisning om sin sjukdom och behandling så görs detta av allergimottagningens specialistsjuksköterskor.
På lungmottagningen utreder och behandlar vi barn och ungdomar upp till18 års ålder med olika typer av lung- eller andningsbesvär.
Barn som har syrgasbehandling i hemmet, hemrespirator, CPAP, VPAP, hostapparat eller andningskanyl har alla kontakt med lungmottagningens hemsjukvårdsteam.

Diagnosvägen 21, 416 50, Göteborg, Plan 4, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6-31/8