Barnröntgen, Göteborg

Om Barnröntgen, Göteborg

Barnröntgen är en komplett och modern röntgenavdelning. Förutom digital röntgen finns även magnetkamera, datortomograf och ultraljud. De flesta radiologiska undersökningar och åtgärder på barn utförs. Barnröntgen fungerar inom barnsjukvården som ett centrum för i stort sett dagliga, multidisciplinära, kliniska konferenser. Ett omfattade forsknings- och utvecklingsarbete bedrivs främst inom uro- och neuroradiologi. Denna forskning bedrivs i nära samarbete med de kliniska uro-nefropediatriska och neuropediatriska forskningsteamen.

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg, Plan 1, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt