Sök
Sök
Jämför
Jämför
Boka
Boka
Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Sätra Din hälsocentral

FÖRNYA MITT RECEPT

Om Sätra Din hälsocentral

026 - 15 77 77

Om du blir sjuk eller behöver rådgivning är du välkommen att kontakta oss på Sätra Din hälsocentral.$$Via vår telefonrådgivning får du en första bedömning av din hälsa. Du kan även få råd gällande övriga hälsorelaterade frågor.$$Om du behöver träffa en distriktssköterska, fysioterapeut, läkare eller någon av våra andra professioner så hjälper vi dig att boka en tid.$$Använd gärna e-tjänsterna för att kontakta hälsocentralen.

Lista dig hos Sätra Din hälsocentral

Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.

Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.

Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.

Läs mer om vårdval

ANNONS. KRY – Trygg vård i mobilen

Trygg vård för hela familjen

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och psykologer, oavsett var du befinner dig och tid på dygnet. Få hjälp med professionell bedömning, behandling och recept eller remiss till vidare vård – inom bara några minuter.

Ladda ned KRY till din mobil eller surfplatta idag.

Fakta

Telefon

026 - 15 77 77

Växelnummer:
026 - 15 40 00
Besöksadress
Norrbågen 32,806 31 Gävle - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00
Öppettider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00
Driftsform
Landsting/Region
Kategorier
Husläkare / vårdcentral

Omdömen


Sätra Din hälsocentral
Snittbetyg på omdömen

3,7
Baserat på 11 omdömen
Lämna omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information

22:59 - 11 apr, 2019 skrev:

Har alltid fått ett mycket bra bemötande och hjälp av kunnig personal på Sätra HC så även denna gång.

4,5

Betyg 4,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


22:52 - 11 apr, 2019

Rekommenderar

4,5

Betyg 4,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


11:29 - 16 apr, 2018 skrev:

Tack för gott mottagande och god bedömning

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:14 - 26 maj, 2017 skrev:

Jag blev hundbiten av en okänd hund i måndags och förstod att jag behövde träffa en läkare och även få en stelkramsspruta.
Jag gick då in i receptionen stressadoch med gråten i halsen.
Jag fick direkt svar från kvitton i rec att de skulle hjälpa mig. Efter bara någon minut så fick jag träffa en sjuksyster som och läkare som tittade på såret samt gav mig en stelkrampsspruta.
Fantastiskt bemötande av alla inblandade!

/Elisabeth Wike

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:43 - 16 feb, 2017 skrev:

De är väldigt dåliga på att höra av sig som de lovat. När /OM man får kontakt hänvisas man hit och dit och sen måste man ringa på nytt, då de ej kan ta ett meddelande. Inget man orkar med att göra när man mår dåligt :-(. Ytterst besviken.

1,5

Betyg 1,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


09:13 - 03 okt, 2016 skrev:

Ringde och bokade tid åt min son de skulle ringa 8,20 ingen ringde varpå jag ringde igen då säger telesvararen att de skulle ringa kl 10,då har de plockat bort honom från telelistan ,inte första gången det händer så uruselt

1,0

Betyg 1 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


17:36 - 13 sep, 2016 skrev:

Fick akuttid och skulle vara där 15.30 och sedan vänta tills dom hade tid för mig. Jag sa till i receptionen att jag var där och satte mig för att vänta. 16.58 valde jag att gå då hälsocentralen hade stängt. Under tiden jag väntade var det 1 person som pratade med mig. En doktor som irriterat frågade eftersom jag satt kvar där så sent. Fick absolut ingen information om ifall jag skulle fortsätta vänta eller gå därifrån. Tycker det är sjukt att patienterna ska sitta i väntrummet och inte ha någon aning om vad som händer och ingen reagerar på att man suttit i 1.5 timme utan någon hjälp och tillslut får man välja att gå själv när man är i stort sett ensam i lokalen. Bedrövligt.

2,5

Betyg 2,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


04:31 - 25 mar, 2016 skrev:

Bra Mötande och uppföljning

Rekommenderar

4,8

Betyg 4,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


12:52 - 18 feb, 2016

Rekommenderar

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


12:52 - 18 feb, 2016

Rekommenderar

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


15:28 - 25 nov, 2013 skrev:

Anmälningsproceduren kan dock förenklas. Vissa vill ha gratis rådgivning i luckan. Touchskärm är lösningen.

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se?


Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?