Avdelning 90 Länsvuxenpsykiatri Säter, Skönvik Säter

Om Avdelning 90 Länsvuxenpsykiatri Säter, Skönvik Säter

Avdelning 90 har en hög bemanning dygnet runt, då avdelningens huvuduppgift är att behandla patienter som är inlagda under tvångsvård (LPT) eller patienter som har allvarliga psykiska symtom där det finns risk för han/hon skadar sig själv eller andra. Patienterna på avdelningen har företrädesvis psykos/ schizofrenidiagnos eller ett maniskt skov och är i behov av en mer intensiv omvårdnad och övervakning.

Jönshyttevägen 6, Säter - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 15:00 - 18:00
Besöksregler: Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Psykiatri, vuxna