Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Mammografimottagningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Entré 1, huvudentré Mälarsjukhuset 1, 63188 Eskilstuna

All ombokning (oavsett ort) sker via Mammografimottagningen Eskilstuna, antingen via E-tjänster eller via telefon.

I Sörmland finns mammografimottagningar på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och Nyköpings lasarett. Mammografisk hälsoundersökning utförs på alla tre mottagningarna. Mammografisk hälsoundersökning omfattar alla kvinnor i åldrarna 40 -74 år och undersökningen utförs vartannat år. Har du inte fått något svar på undersökningen efter åtta veckor, ta kontakt med Mammografimottagingen i Eskilstuna.
Mammografimottagningen i Eskilstuna är en central enhet och all utredning av förändringar i bröst sker i Eskilstuna.
All administration och tidsbokning sker via Mammografimottagningen i Eskilstuna, även för patienter med bokad tid i Nyköping eller Katrineholm. Om du inte fått kallelse men uppfyller kriterierna för mammografisk hälsoundersökning ta kontakt med Mammografimottagningen i Eskilstuna. Om du har frågor, symtom eller har känt en knöl i bröstet kan du ringa för rådgivning: se kontaktuppgifter. Om du behöver utredas vidare efter en hälsoundersökning eller om du har några symtom får du en tid till Mammografimottagningen i Eskilstuna.

Informationen uppdaterades 08:31 - 8 jan, 2024

30 dec, 2020

Vilket bemötande. Trevlig och proffsigt omhändertagande.

21 feb, 2020

Dom är fantastiska.Dom informerade så mycket,att jag kände mig lättat,vägen hem.Nu vet jag mycket mer än innan.Trevlig personal.Svar kom dagen efter,då behövde man inte tänka på det.

30 nov, 2019

Hon som gjorde undersökningen på mig var fantastisk på sitt jobb!! Det var första gången jag gjorde en mammografi och hon berättade precis vad hon gjorde, vad som skulle hända sen och varför hon gjorde som hon gjorde. Jag var jättenervös när jag kom dit men åkte hem med en skön känsla. Stor eloge!

Mammografi