Folktandvården Roma, Gotland

Folktandvården Roma

, Gotland

Visbyvägen 27,Romakloster, 62184 Gotland

Öppet fredag från 08:00

Folktandvården Roma är en mindre klinik 2 mil från Visby. Vi är ett positivt och serviceinriktat arbetslag bestående av två tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor.
Vi erbjuder tandvård till alla barn och vuxna. Barn och ungdomar har fri tandvård till och med 23 års ålder. När du ringer till oss får du direkt tala med en tandsköterska, inga knappval på telefonen behövs. Välkommen att höra av dig så hjälper vi dig på bästa sätt.
Enhetschef: Hanna Hansson

Folktandvården på Gotland följer Socialstyrelsens nya nationella rekommendationer om tandvård för barn och vuxna
Riktlinjerna säger att det är viktigt att barn och vuxna inte besöker tandvården för en undersökning oftare än vad som behövs, för att tandvårdens resurser ska användas effektivt. Patienter med hög risk för dålig munhälsa får därigenom bättre tillgång till tandvård. Samtidigt sparar vuxna patienter med låg risk både tid och pengar genom att inte komma i ''onödan''. Följ därför de råd och rekommendationer du fått i samband med ditt besök hos tandvården.

Informationen uppdaterades 04:10 - 9 apr, 2024

Lunchstängt 12-13