Västra Stockholmsvägen 18, Rimbo

Doktor.se - Rimbo Hälsocentral

Välkommen till Doktor.se - Rimbo Hälsocentral!

Rimbo Hälsocentral i Norrtälje är en vårdcentral med hög kvalitetsnivå och korta väntetider. Hos oss finns kapacitet för planerade och avancerade utredningar såväl som utrymme för akuttider varje dag.

Trygg vård av hög kvalitet

Våra läkare har stor kunskap såväl som lång erfarenhet, och eftersträvar god patientkännedom och erbjuder kontinuitet. Du som patient ska känna dig trygg och säker hos oss, och alltid erbjudas möjligheten att träffa den läkare som känner dig och är påläst om dina journaler.

Tjänster hos Doktor.se - Rimbo Hälsocentral

Vi har ett stort antal personalkategorier där kompetensnivån är genomgående hög. Vi kan därför stå till tjänst vid olika akuta och kroniska besvär, men även erbjuda rehabilitering och förebyggande vård. Några exempel på det vi på Doktor.se - Rimbo Hälsocentral kan erbjuda är hjälp vid:

• infektioner och inflammationer, som till exempel urinvägsinfektion och halsont
  • vaccination
  • diabetes
  • astma och KOL
  • inkontinens
  • ångest och depression

Hos Rimbo Hälsocentral i Norrtälje har vi också en BVC-mottagning och äldremottagning, och erbjuder provtagning.

Lista dig hos oss

Du kan enkelt lista dig hos oss genom att fylla i en blankett som finns att hämta på vår hemsida. Du kan sedan kan lämna in blanketten till oss på plats eller skicka per post. Du kan även logga in på Mina Vårdkontakter på 1177.se och anmäla dig. Samma tillvägagångssätt gäller hos vår systerenhet Norrtälje Hälsocentral.

Varmt välkommen att göra Doktor.se - Rimbo Hälsocentral i Norrtälje till din vårdcentral!

Informationen uppdaterades 14:02 - 15 maj, 2023

7 mar, 2024

Har haft terapi med samtalsterapeuten Albin. Har varit mkt nöjd med kontakt med honom och glad att jag hinner avsluta innan han slutar i Rimbo. Jättetråkigt att bra personal slutar och särskilt när man fått bra kontakt. Lokalerna är skitiga och fullt med damm och luktar ofräscht. Personalen i receptionen har varit trevliga.

4 mar, 2024

samtalskontakten Albin var mycket lyhörd och man fick många hemuppgifter och förslag på böcker att läsa. receptionen kvar vid ett antal besök inte bemannad, vilket medförde att man inte han anmäla sig innan besökstiden, känns som vårdcentralen inte tar hand om sina kunder.

18 feb, 2024

Gillar ni en samtalsterapeut som verkligen får er att jobba på er själva och tipsar om mycket böcker så är Albin den rätta för er!

29 jan, 2024

Jag är tacksam för ett trevligt och professionellt bemötande både från min husläkare Mikael och samtalsterapeuten Albin. Det känns tryggt med kontakten jag har haft med vårdcentralen. Även personalen i receptionen är trevliga och hjälpsama.

24 nov, 2023

Vill rikta ett tack till terapeut /kurator Albin som jag mött både i Norrtälje och i Rimbo. Han är verkligen en kompetent terapeut i KBT. Uppskattar även hans alltid vänliga bemötande. Jag upplever att jag verkligen har fått olika verktyg som jag kan använda i min vardag för att må bättre psykiskt. Tusen tack☺️

Fråga ställd 19:33 - 1 jan, 2020

Vaccinationer

Doktor.se - Rimbo Hälsocentral svarar:

Ja, vi har vaccinationsmottagning. Du kan läsa mer om den på följande länk: http://www.rimbohalsocentral.se/vaccinationer.html Varmt välkommen