Närhälsan Skogslyckan vårdcentral, Uddevalla

Närhälsan Skogslyckan vårdcentral

, Uddevalla

Sunnanvindsvägen 8, 451 60, Uddevalla, 45160 Uddevalla

VACCINATION Från 17/3-2023 är vaccin mot pneumokocker gratis för personer som i år är 75 år eller äldre, ring för tidsbokning. Vaccin mot kikhosta för gravida från vecka 16 erbjudes, ring för tidsbokning. Vi vaccinerar även mot TBE, dessa tider finns även på webben att boka. LABORATORIET Ingen drop-in men det finns webtider att boka via e-tjänster om du har remiss eller ordination från läkare. Eller ring för att boka tid via 010-4416500 välj knappval 1 och sedan 4. Nu kan du se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj i första hand att få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården skicka dina kallelser digitalt när det är möjligt.

Vi tar emot patienter för akut och planerad sjukvård samt behandling. Vi svarar på frågor om vaccinering samt vaccinerar. Telefonrådgivning samt tidsbokning via sköterskor telefon 010-4416500. Vårdcentrals chef Anders Olsson. På Vårdcentralen träffar Du läkare med specialistkompetens i allmänmedicin, specialistsköterskor inom diabetes, hjärta-kärl och astma. Kurator. Medicinsk fotvård (krävs remiss). Vi kan även erbjuda en väl inarbetad barnavårdcentral.

Informationen uppdaterades 12:11 - 15 mar, 2024

31 okt, 2022

Omöjligt att komma fram på telefon. Försökte beställa prover enligt remiss, måste då uppge "kitnummer", vad är det och var hittar jag det. Efter många försök att nå fram får man meddelandet att de inte kan ta emot fler samtal i dag, försök igen i morgon. Förr var det enkelt att komma fram, nu ska allt gå via 1177. Förr blev man uppringd.

19 apr, 2022

Här kan du se omdömen som Närhälsan Skogslyckan vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19, Medicinsk fotvård, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård