Arbetsterapi Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Om Arbetsterapi Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Arbetsterapi omfattar bedömning och träning för patienter med nedsatt aktivitetsförmåga eller funktionsnedsättning till följd av sjukdom, svåra olycksfall eller operativt ingrepp.

På NU-sjukvårdens arbetsterapi på Uddevalla sjukhus arbetar vi med patienter som ligger inne för vård på samtliga kliniker, förutom den vuxenpsykiatriska kliniken. Vi har även viss öppenvårdsmottagning.

Arbetsterapeuten utreder individens aktivitetsförmåga, för att kartlägga resurser och begränsningar. I vårt arbete ingår även att bedöma hjälpmedelsbehov och att skriva ut hjälpmedel som kan underlätta i patienternas vardag eller anpassa miljön.

Målet med våra åtgärder är att patienten ska vara delaktig i eller kunna klara sin personliga vård och vardagens aktiviteter.

Observera att du ska anmäla dig och betala för ditt besök hos oss i centralreceptionen i sjukhusets huvudentré.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt N - visa på karta