Vuxenpsykiatrisk ätstörningsmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Om Vuxenpsykiatrisk ätstörningsmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Ätstörningsmottagningen riktar sig till personer från ca 18 år och uppåt. Behandlingen utgår från på kognitiv beteendeterapi med olika typer av grupper tex introduktionsgrupp, kroppskännedomsträning, bulimi-grupp, måltidsträning, som komplement till den individuella samtalskontakten. Telefonrådgivning dagligen för ev egenanmälan eller stödsamtal till anhöriga.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt J Plan1 - visa på karta