Tryckkammare Uddevalla sjukhus, Uddevalla

Om Tryckkammare Uddevalla sjukhus, Uddevalla

Tryckkammaren är en av sex Hyper Bar Oxygen-centra i Sverige. Kammaren servar hela NU-sjukvården inklusive Norra Bohuslän där Sveriges bästa dykvatten finns.
Förutom dykolycksfall behandlas även kolmonoxidförgiftningar akut. Vid planerade behandlingar, vilket utgör större delen av verksamheten, behandlas patienter med osteordionekroser (strålskadad vävnad) samt vissa problem-sår och infektioner.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt Mellan A och C Plan 0 - visa på karta