Hortlax hälsocentral

Hortlax hälsocentral

, Piteå

Dammbrovägen 1, 94432

Välkommen till Hortlax hälsocentral, ditt självklara val då du önskar en välbemannad hälsocentral med stabil personal. Vi är en komplett hälsocentral som tar hand om dig i livets olika skeenden. Barnhälsovård, distriktssköterskemottagning, diabetesmottagning. På vår rehabiliteringsavdelning träffar du arbetsterapeut, kurator och fysioterapeut. Behöver du få hjälp att sluta röka, hantera stress, få råd om kost, motion, alkohol, sömn m m? Tveka inte att kontakta oss. Hortlax hälsocentrals har en filial i Jävre för besök hos sjuksköterska eller provtagning. För att boka tid ring 0911-75750. Barnmorskemottagningen finns på Piteå Sjukhus, plan 7. VÄLKOMMEN!

Informationen uppdaterades 00:10 - 23 mar, 2024

26 jan, 2024

Otroligt svårt att få kontakt med nån läkare, större chans att få auduiens hos påven

20 nov, 2023

Får alltid bra bemötande, väldigt trygg med att söka vård i Hortlax för både mig och barnen. Dom prioriterar bra och har aldrig behövt strida för att få hjälp. Jag rekommenderar Hortlax vc varje gång vården kommer på tal, BVC likaså :)

25 jan, 2023

Känns oåtkomliga där sjuksköterskor verkar användas till att sålla bort patienter som söker hjälp. Ingen kontinuitet o uppföljning. Sena provsvar utan möjlighet till att få ställa följdfrågor (brevsvar). Tyvärr har hälsocentralen gått från att vara en omhändertagande instans till ngt helt annat.

6 jan, 2023

Otroligt svårt att få kontakt. Känns som de helst inte vill ha patienter.

30 mar, 2022

Nonchalant läkare. Håller inte löften. Glömmer vad han själv sagt. Missar skriva recept. Får bråka för att få ut dessa. Efter många om och men skulle jag få remiss för ny MR, men ingen anteckning på 1177 från telefonsamtal har kommit upp. Remissen, var är du? Ska jag vänta ännu mer? Ha ännu mer is i magen? Efter halva livet med problem så blir man inte tagen på allvar. Kommer byta vårdcentral efter detta. Har inget förtroende för vården längre. Känner mig bara som en spelbricka som aldrig kommer i mål.. Hälsningar från en sjukt trött patient..

Här kan du se omdömen som Hortlax hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Besökstider

Vårdcentral (BT), Diabetologi, Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Barnhälsovård/BVC, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Barnmorskemottagning