Neonatalavdelningen Västervik

Om Neonatalavdelningen Västervik

Hos oss vårdas nyfödda barn som i nyföddhetsperioden har behov av extra tillsyn. Det kan till exempel handla om att barnet har fötts för tidigt, att barnet behöver behandling för t ex gulsot, infektion eller andningsproblem.

Vi strävar efter att föräldrar och barn ska vara tillsammans under vårdtiden, så att du som förälder är delaktig i omvårdnaden av ditt barn. Vi erbjuder hjälp och stöd så att ni kan förbereda er för hemgång.

Om ditt barn har vårdats hos oss en längre tid kan det bli aktuellt med ett återbesök hos en läkare och/eller sjuksköterska.

Östra Kyrkogatan 48, 593 33 Västervik - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt