Öppet, idag till 16:00

Vuxenhabiliteringen Västervik

Södermalmsgatan 24, Västervik

Vuxenhabiliteringen Västervik

Till oss kommer du som har en varaktig funktionsnedsättning för habilitering. Du som kommer till oss kan exempelvis ha en medfödd eller tidigt förvärvad funktionsnedsättning. Det kan handla om intellektuell funktionsnedsättning, andra fysiska och psykiska funktionsnedsättningar orsakade av skada eller sjukdom som du fått tidigt i livet. Hos oss får du förutsättningar till att kunna klara av så mycket som möjligt i vardagen själv genom råd, stöd, träning och utbildning. Det kan till exempel handla om att du får stöd i att hitta en träningsform som passar dig, hjälp med att hitta ett hjälpmedel som kan hjälpa dig i vardagen, samtalsstöd eller hjälp med att söka en god man.

Informationen uppdaterades 17:02 - 10 nov, 2020

Logga - Kry