Gynmottagningen Västervik

Om Gynmottagningen Västervik

Till oss kommer du för undersökning, behandling och uppföljning om du har en gynekologisk sjukdom eller besvär. Du kontaktar oss via vår telefonrådgivning eller via 1177 vårdguidens e-tjänster. Du kommer exempelvis hit för barnlöshetsutredning, abortrådgivning och cellprovtagning. Vi har även en dagvårdsverksamhet där vi ger cytostatikabehandling.

Om du behöver akut gynekologisk vård när vi har stängt så vänder du dig till Gynavdelning 89.

0490 - 863 40 Växelnummer
Östra Kyrkogatan 48, 593 33 Västervik - visa på karta