Samrehab akutblocket Västervik

Om Samrehab akutblocket Västervik

Till oss kommer du för rehabilitering efter din sjukhusvistelse. Vi är specialiserade på rehabilitering av hjärtsjukdom, lungsjukdomar och neurologisk sjukdom och amputationer. Vi har också specifik kompetens vid rehabilitering av barn.

Hos oss arbetar arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster. Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina dagliga aktiviteter. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har och vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Fysioterapeuten/sjukgymnasten hjälper dig som har en funktionsstörning som begränsar eller hotar din rörelseförmåga och hjälper dig att träna din muskelstyrka, rörlighet, balans, kondition och koordination. Till oss kan du också komma när du har besvär med svullnad av arm eller ben, då får du träffa en diplomerad lymfterapeut.
Vi erbjuder även hjärtskola, RA-information, MS-skola och gåskola för amputerade.

0490 - 870 90 Växelnummer
Östra Kyrkogatan 48, 593 33 Västervik - visa på karta