Närhälsan Partille vårdcentral, Partille

Partille

Dessa mottagningar finns här på vårdcentralen Partille: distriktsläkarmottagning, distriktsköterskemottagning, astma/KOL-mottagning, diabetesmottagning, hjärta- kärlmottagning, livsstilsmottagning, laboratorium, samtalsmottagning, barnavårdscental.
Till allmänmedicinska mottagningen kan du söka för alla åkommor som inte kräver akut sjukhusvård.
Sjuk kvällar och helger? På vardagar mellan kl 17-22 vänder du dig till Primärvårdsakuten på Mölndals sjukhus som har drop-in. 031 - 3431075.

Lista dig hos Närhälsan Partille vårdcentral, Partille

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 010 - 473 33 00 Växelnummer010 - 473 33 00
Kyrktorget 13, 433 33, Partille - visa på karta
Drop-in

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Vägbeskrivning

Närhälsan Partille vårdcentral ligger precis invid Allums köpcenter, vid Kyrktorget, Partille centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

2,4

• 15:23 - 18 apr, 2017 skrev:

Omöjliga att nå (på anvisade telefonnr "om du vill få svar direkt" möts man av en röst som säger "vi kan inte tala med dig i dag, försök imorgon igen") och olika läkare med varierande språkkunskaper vid varje besök = ingen som helst kontinuitet. Kan inte ta en snabbsänka ("alla prover skickas till labbet på Sahlgrenska"). Ingen återkoppling om remisser.

1,8

• 09:36 - 12 apr, 2017 skrev:

Det går ju inte ens att komma fram och kommer man fram får man en tid hem i brevlådan inom 2 månader. Så länge kan man inte alltid vänta.

2,0

• 10:28 - 16 feb, 2017 skrev:

Helt omöjliga att nå.
    Lång väntetid, får svar:"Vi hör av oss inom 1-2 månader" , men det gör de inte. Försöker på nytt och får samma svar "Vi hör av oss inom 1-2 måndarer". Har fortfarande inte fått träffa läkare.

1,0

• 15:29 - 25 okt, 2016 skrev:

Jag tycker att Närhälsan Partille har försämras sedan maj-16. Svårt att få boka en vanlig tid. Näst intill omöjligt! Och återkoppling från läkare till patient, är nu i princip helt borta! Har väntat på en ny tid där det skall tas nya prover, men hela tiden får man till svar att du får en tid, du är med på våran lista ! Men jag har väntat på ny tid sedan maj nu! Är det riktigt! Det är väl väldigt viktigt att kolla upp hur patienten mår när det ändras i medicineringen! Ex. sänker styrkan på en medicin och tillex. sätter in en ny medicin! Läkaren säger att vi följer upp detta om 3 månader. Det har nu gått 7 månader!! Drop-in??? Ca: 40 människor som vill ha hjälp, sedan efter kl. 10 - 10.30 är det helt tomt på Vårdcentralen! Nej, jag tror inte det är fel på personalen som arbetar där! Jag tror att det är fel på ledningen! Annars hade man åtgärdat detta, och inte haft det så här!

1,8

• 11:03 - 12 maj, 2016 skrev:

Byter läkare ALLDELES för mycket och ofta!! Inte bra alls! Har haft jättebra läkare, men dom slutar hela tiden! Börjar tröttna på detta! Annars jättebra bemötande från alla! Provtagning.personal=underbar. Distriktssköterskor= underbar Kvinnan i kassan= Trevlig, önskar bara att det var lite mera " skyddat" runt kassan! Man vill ju inte höra vad det är för problem med alla och man vill inte att alla ska höra det man säger själv! Mera diskret, tack! Läkarna oftast bra! Fabrina Sobat, jättebra!! Men varför får Ni dom inte att stanna! Det är jobbigt att hålla på och byta hela tiden för patienten! Är det Akut, då är det fullt förståligt, men när man går regelbundet, är det frustrerande att berätta om och om igen!!

3,0

Till toppen

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Positiva effekter när du slutar röka

Det kan vara svårt att sluta röka när vårsolen kommer fram och uteserveringarna öppnar upp. Därför berättar vi om de kortsiktiga effekterna som du vinner genom att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Partille

• Solna Husläkarmottagning i Frösunda Bästa vårdcentral och bästa läkare. - Familj Isaksson
    • Sätra Din hälsocentral Jag blev hundbiten av en okänd hund i måndags och förstod att jag behövde träffa en läkare och även få en stelkramsspruta. Jag gick då in ... - Elisabeth Wike
    • Novakliniken Tomelilla Fantastiska människor som arbetar i Tomelilla Novakliniken. Alltid lika glad lugnande sköterskan Maria. Kvinnlig doktor tyvärr tappat na... - Anetta Jönsson
    • Rosa Gynekologmottagning Tack för väl omhänder tagande och mycket professionell gyn läkare - Atyaf Yahia
    • Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm