010 - 473 33 00
Dessa mottagningar finns här på vårdcentralen Partille: distriktsläkarmottagning, distriktsköterskemottagning, astma/KOL-mottagning, diabetesmottagning, hjärta- kärlmottagning, livsstilsmottagning, laboratorium, samtalsmottagning, barnavårdscental.
Till allmänmedicinska mottagningen kan du söka för alla åkommor som inte kräver akut sjukhusvård.
Sjuk kvällar och helger? På vardagar 17.00-22.00 och på helger 09.00-15.00 vänder du dig till Jourcentralen Åby i Mölndal.
Tfn 072-014 21 67
Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.
Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.
Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.
Läs mer om vårdval15:08 - 11 feb, 2019 I..n skrev:
Äntligen har det hänt något possetivt på vårdcentralen 🤗.
Har träffat en mycket engagerad läkare Martin Olsson. Som jag hoppas ska stanna under en längre tid. Ringt mej för upplysningar två ggr på en vecka, vilket känns tryggt. Även personalen i receptionen är mer engagerade. Ringer för min journal finns för avhämtning. Så äntligen ser man ljuset i tunneln. Hoppas att detta kommer att fortgå.
Rekommenderar
Betyg 4,2 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
20:51 - 21 jun, 2018 Viveca Palmqvist
Betyg 2,8 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
10:59 - 27 apr, 2018 Patrik skrev:
Galet dålig tillgänglighet !
Betyg 2 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
17:23 - 04 feb, 2018 Solbritt skrev:
Kontinuitet att träffa samma läkare är önskvärt detta ger trygghet
Fick vänta på läkarintyg i en vecka vid tillfälle.Destta skall man få i handen när man besöker vc
Ingen återkoppling på provsvar.
Vilket viktigt gör att patienten skall känns sig trygg
Betyg 2,2 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
07:44 - 22 jan, 2018 Eva
Rekommenderar
Betyg 4,2 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
00:19 - 18 jun, 2017 Sofie skrev:
Fantastiskt bemötande, snabba med tider om man behöver hjälp. Jag var nere på BVC med min unge. Sköterskan där tyckte att jag borde kolla upp en grej med mig själv. En halvtimme senare fick jag träffa en sköterska där uppe, trots att deras tider var slut för dagen. De klämde helt enkelt in mig och gjorde det dessutom med ett leende.
Rekommenderar
Betyg 5 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
15:23 - 18 apr, 2017 Petter skrev:
Omöjliga att nå (på anvisade telefonnr "om du vill få svar direkt" möts man av en röst som säger "vi kan inte tala med dig i dag, försök imorgon igen") och olika läkare med varierande språkkunskaper vid varje besök = ingen som helst kontinuitet. Kan inte ta en snabbsänka ("alla prover skickas till labbet på Sahlgrenska"). Ingen återkoppling om remisser.
Betyg 1,8 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
09:36 - 12 apr, 2017 Viveca skrev:
Det går ju inte ens att komma fram och kommer man fram får man en tid hem i brevlådan inom 2 månader. Så länge kan man inte alltid vänta.
Betyg 2 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
10:28 - 16 feb, 2017 Anna skrev:
Helt omöjliga att nå.
Lång väntetid, får svar:"Vi hör av oss inom 1-2 månader" , men det gör de inte. Försöker på nytt och får samma svar "Vi hör av oss inom 1-2 måndarer". Har fortfarande inte fått träffa läkare.
Betyg 1 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
15:29 - 25 okt, 2016 Lisbeth skrev:
Jag tycker att Närhälsan Partille har försämras sedan maj-16. Svårt att få boka en vanlig tid. Näst intill omöjligt! Och återkoppling från läkare till patient, är nu i princip helt borta! Har väntat på en ny tid där det skall tas nya prover, men hela tiden får man till svar att du får en tid, du är med på våran lista ! Men jag har väntat på ny tid sedan maj nu! Är det riktigt! Det är väl väldigt viktigt att kolla upp hur patienten mår när det ändras i medicineringen! Ex. sänker styrkan på en medicin och tillex. sätter in en ny medicin! Läkaren säger att vi följer upp detta om 3 månader. Det har nu gått 7 månader!! Drop-in??? Ca: 40 människor som vill ha hjälp, sedan efter kl. 10 - 10.30 är det helt tomt på Vårdcentralen! Nej, jag tror inte det är fel på personalen som arbetar där! Jag tror att det är fel på ledningen! Annars hade man åtgärdat detta, och inte haft det så här!
Betyg 1,8 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
11:03 - 12 maj, 2016 Lisbeth skrev:
Byter läkare ALLDELES för mycket och ofta!! Inte bra alls! Har haft jättebra läkare, men dom slutar hela tiden! Börjar tröttna på detta! Annars jättebra bemötande från alla! Provtagning.personal=underbar. Distriktssköterskor= underbar Kvinnan i kassan= Trevlig, önskar bara att det var lite mera " skyddat" runt kassan! Man vill ju inte höra vad det är för problem med alla och man vill inte att alla ska höra det man säger själv! Mera diskret, tack! Läkarna oftast bra! Fabrina Sobat, jättebra!! Men varför får Ni dom inte att stanna! Det är jobbigt att hålla på och byta hela tiden för patienten! Är det Akut, då är det fullt förståligt, men när man går regelbundet, är det frustrerande att berätta om och om igen!!
Betyg 3 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
21:54 - 06 apr, 2016 Grazý skrev:
Professionell hjälp av läkare, ssk.,.labb och övrig personal som är alltid tillmötesgående och mycket trevlig.Tycker att det är lätt att boka tid för läkare besök. Även dropp in fungera mycket bra vid akuta sjukdom. Lokaler är rena och ,fräscha .Gott information till patienten angående aktuella sjukdom ,gott kunskap med mera
Råd till patienter som är inte nöjda och ,spytt galla,,på nätet om Närhälsan i Partille, Om ni är inte nöjda så det bara att byta Vårdcentralen. . Personalen gör allt för att hjälpa er. Men ni uppskattar det inte.
Rekommenderar
Betyg 5 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
11:36 - 08 feb, 2016 Lisbeth skrev:
Mycket svårt att få tider! Och när man fått en tid där dom ska ringa upp, ex. Min man idag 8/2, dom skulle ringa upp 10.30 , klockan är nu 12.30 och vi kan inte nå dom igen, säger på telefonsvarare, att det ej går att ringa mer! Bedrövligt dåligt! Kan väl ha någon där som man jan få prata med!!😩😱
Betyg 2,5 av 5
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information