Närhälsan Partille vårdcentral, Partille

Partille

Dessa mottagningar finns här på vårdcentralen Partille: distriktsläkarmottagning, distriktsköterskemottagning, astma/KOL-mottagning, diabetesmottagning, hjärta- kärlmottagning, livsstilsmottagning, laboratorium, samtalsmottagning, barnavårdscental.
Till allmänmedicinska mottagningen kan du söka för alla åkommor som inte kräver akut sjukhusvård.
Sjuk kvällar och helger? På vardagar 17.00-22.00 och på helger 09.00-15.00 vänder du dig till Jourcentralen Åby i Mölndal.
Tfn 072-014 21 67

Lista dig hos Närhälsan Partille vårdcentral, Partille

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 010 - 473 33 00 Växelnummer010 - 435 80 00
Kyrktorget 13, 433 33, Partille - visa på karta
Drop-in

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

2,8

• 00:19 - 18 jun, 2017 skrev:

Fantastiskt bemötande, snabba med tider om man behöver hjälp. Jag var nere på BVC med min unge. Sköterskan där tyckte att jag borde kolla upp en grej med mig själv. En halvtimme senare fick jag träffa en sköterska där uppe, trots att deras tider var slut för dagen. De klämde helt enkelt in mig och gjorde det dessutom med ett leende.

• 15:23 - 18 apr, 2017 skrev:

Omöjliga att nå (på anvisade telefonnr "om du vill få svar direkt" möts man av en röst som säger "vi kan inte tala med dig i dag, försök imorgon igen") och olika läkare med varierande språkkunskaper vid varje besök = ingen som helst kontinuitet. Kan inte ta en snabbsänka ("alla prover skickas till labbet på Sahlgrenska"). Ingen återkoppling om remisser.

1,8

• 09:36 - 12 apr, 2017 skrev:

Det går ju inte ens att komma fram och kommer man fram får man en tid hem i brevlådan inom 2 månader. Så länge kan man inte alltid vänta.

2,0

• 10:28 - 16 feb, 2017 skrev:

Helt omöjliga att nå.
    Lång väntetid, får svar:"Vi hör av oss inom 1-2 månader" , men det gör de inte. Försöker på nytt och får samma svar "Vi hör av oss inom 1-2 måndarer". Har fortfarande inte fått träffa läkare.

1,0

• 15:29 - 25 okt, 2016 skrev:

Jag tycker att Närhälsan Partille har försämras sedan maj-16. Svårt att få boka en vanlig tid. Näst intill omöjligt! Och återkoppling från läkare till patient, är nu i princip helt borta! Har väntat på en ny tid där det skall tas nya prover, men hela tiden får man till svar att du får en tid, du är med på våran lista ! Men jag har väntat på ny tid sedan maj nu! Är det riktigt! Det är väl väldigt viktigt att kolla upp hur patienten mår när det ändras i medicineringen! Ex. sänker styrkan på en medicin och tillex. sätter in en ny medicin! Läkaren säger att vi följer upp detta om 3 månader. Det har nu gått 7 månader!! Drop-in??? Ca: 40 människor som vill ha hjälp, sedan efter kl. 10 - 10.30 är det helt tomt på Vårdcentralen! Nej, jag tror inte det är fel på personalen som arbetar där! Jag tror att det är fel på ledningen! Annars hade man åtgärdat detta, och inte haft det så här!

1,8

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka i höst? Trappa ner redan nu!

Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro under sommaren. Det underlättar inför att du ska sluta och ökar chansen att hålla din nya vana!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.